koolmonoxide melder

Liesbet2
Level 2
Enter, Netherlands

koolmonoxide melder

Sinds kort staat er bij de advertentie of je wel of niet een koolmonoxide melder hebt. 

Ons huis staat op Lombok (Indonesie) Nu is het zo dat bij het bij ons thuis onmogelijk is om een koolmonoxide vergiftiging te krijgen simpelweg omdat de geiser aan de buitenzijde van het huis hangt en we een open keuken hebben. Toch krijg je een aantekening op je advertentie als je zo'n ding niet hebt. Gasten begrijpen zoiets niet en zien dit als een negatief iets alsof je de boel niet goed wilt beveiligen. Kan dit niet anders?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Liesbet2,

 

Met dit soort specifieke situaties kan de Airbnb software helaas niet omgaan.

Airbnb heeft enige tijd geleden een persbericht uitgestuurd, aangaande veiligheid in Airbnb accommodaties (wat de aanleiding geweest is, weet ik verder niet).

Met de nadruk op dit specifieke onderwerp.

 

Ook kun je er eentje gratis bestellen bij Airbnb.

Dus dat zou ik gewoon doen, als ik jouw was (of het nu wel of niet zinvol is).

 

Zo’n apparaatje installeren, voorziening aanvinken en probleem opgelost.

Want nu ondervind je de nadelige gevolgen hiervan.

 

Kortom, ze zullen niet snel een uitzondering voor je gaan maken.

Liesbet2
Level 2
Enter, Netherlands

Hoi Cor, je hebt helemaal gelijk. Zal zo´n apparaat plaatsen. Heb alleen wat moeite met nutteloze dingen die weer geproduceerd moeten worden op niks af. 

 

Soortgelijk probleem heb ik met de zeep e.d. die je moet verstrekken. We zitten op septictanks die hun afvalwater in de sawa´s lozen en als ik de mensen gratis zeep ga verstrekken zit ik mijn eigen omgeving te verpesten. Septictanks werken minder goed en het zeepwater komt weer in de rijst terecht. 

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Hoe zouden de mensen zichdan moeten wassen? De meeste gasten uit westerse gebieden zullen aan zeep gewend zijn. Misschien kun je lokaal zeep kopen die minder milieu belastend is

Liesbet2
Level 2
Enter, Netherlands

Je kunt je gewoon wassen met water, daar heb je echt geen zeep bij nodig. (behalve voor je haar) Beter voor je huid, milieu en portomonnee.

 

Lokale zeep is er wel, maar dat is allemaal van die chemische rotzooi. In nederland lukt het wel om speciale zeep te kopen, maar is een beetje lastig om dat allemaal mee te gaan nemen. 

 

Wat heeft jou voorkeur Bob, wassen zonder zeep of rijst eten waar zeep in zit?

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf