kosten bedlinnen / badlinnen

Marc184
Level 1
Bruges, Belgium

kosten bedlinnen / badlinnen

Vraagje : we wensen te verhuren waarbij de prijs per nacht de prijs is voor het huren exclusief bed- en badlinnen . Waar kan je de prijs voor het huren van bed- en/of badlinnen aprt ingeven zodat de gasten weten dat dit hier een bijkomende kost betreft ofwel niet inbegrepen is in de prijs ? Kan je deze parameters ergens instellen of wordt er systematisch verondersteld dat lakens en handdoeken sowieso inclusief zijn ?

 

dank,

 

Marc

17 Antwoorden 17
Janny3
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ha Marc, volgens  mij kun je dat nergens aangeven. De meeste gasten gaan er ook van uit dat dit inclusief is. Een enkele keer krijg ik een vraag van een gast of handdoeken en lakens mee moeten nemen. Ik verhuur dan ook inclusief, laat het wassen en strijken bij de wasserette en heb de kosten daarvoor in de schoonmaakkosten meegenomen. Een tip: koop niet de duurste handdoeken en lakens, want het wordt wel eens zo vies dat je het niet meer kunt gebruiken. Witte handdoeken kunnen niet zo goed tegen mascaravlekken... Ik koop dan ook regelmatig nieuwe, gewoon bij de action. 

 

groet, Janny

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Het is sowieso inclusief en een basis vereiste, jammer genoeg want ik ben het er ook niet helemaal mee eens want ons huisje is voor 5 personen en kan al vanaf een nacht verhuurt worden. Op het moment van hoogseizoen kan ik zeker 5 keer per week voor 5 mensen bedden en keukenlinnen gaan wassen. Los van de tijd die dit kost kan ik hier echt niet aan voldoen voor een prijs die concurreert met de rest. En al helemaal niet wanneer ik de prijsadviezen van Airbnb zou opvolgen.

Harold38
Level 1
Putten, Netherlands

Ik heb het apart opgenomen in de huisregels en bereken het per persoon per stay.

In de afgelopen jaren zijn er 2 of 3 gasten die het niet zagen tijdens het boeken.

Keuze: Of annuleren of betalen. het is te gek om als er maar 1 gast verblijft voor 6 personen te moeten berekenen.

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Wel, ik heb nu mijn eerste gast gehad die aangaf dat het niet kan dat je hier voor moet betalen..... Vervolgens uitgelegd waarom dit zo is bij ons. Gasten waarbij ik al aangeboden heb om ze op te halen en weg te brengen naar station en waarbij ik constant snel en met informatie gereageerd heb en ook konden ze toch een nacht langer blijven. Vroegen ze gister, ik heb meteen geantwoord en gevraagd naar linnengoed. Nu bericht van airbnb dat ik het moet weghalen....... En standaard moet aanbieden. Mijn klomp breekt... Echt.

Marijke19
Level 2
Kluisbergen, Belgium

Wij verhuren een huis voor 12 personen. Wij werken met een vaste prijs voor 6 personen waarin de prijs van bed- en badlinnen is ingerekend. Voor de extra personen komt er een vast bedrag bij per nacht bij. Extra vragen bij aankomst is moeilijk omdat Airbnb ook aangeeft naar de huurders toe dat ze niets cash moeten betalen.

Wim-En-Els0
Level 1
Belgium

Hallo Marc,

Wij hebben hetzelfde probleem met onze Airbnb aan de kust.  Belgen brengen meestal het beddengoed mee, om kosten te besparen.  Wij wonen in het binnenland en het is niet mogelijk om na elk verblijf de vuile was op te halen.

We bieden het aan mits supplement, maar ik merk ook dat veel mensen dit niet lezen.

We dachten al aan een linnenautomaat.

Genji1
Level 2
Schilde, Belgium

@Wim-En-Els0 bij een zoektocht op internet voor exatc hetzelfde probleem als dat jullie beschrijven kwam ik hier terecht.
Wij hebben ook iets aan de kust (ook in Nieuwpoort) en wonen zelf in Antwerpen. Niet de ideale trip dus voor bedlinnen en handdoeken te leggen.
Hebben jullie hiervoor al een oplossing gevonden? 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja het zou handiger zijn als de gasten zelf kunnen kiezen of de bedden opgemaakt zijn of dat ze zelf hun linnengoed meenemen.

**Advertentie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Tamara529
Level 2
Eersel, Netherlands

Volgens mij kan je als je meerdere accomodaties verhuurd wel extra kosten berekenen. Voor handdoeken maar ook voor huisdieren of andere services.

Jacob610
Level 2
North Holland, Netherlands

hi Tamara, waar kan ik die optie vinden?

 

Jacob610
Level 2
North Holland, Netherlands

hallo, ik verhuur 2 woningen. Wie weet waar kan je de prijs voor het huren van bed- en/of badlinnen apart kan ingeven zodat de gasten weten dat dit hier een bijkomende kost betreft ofwel niet inbegrepen is in de prijs ? Kan je deze parameters ergens instellen?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jacob610 

De kosten voor bedlinnen (per reservering) kun je opgeven in de sectie "bijkomende kosten", onderdeel "Toeslag voor linnengoed". Dit bedrag wordt opgeteld bij de schoonmaakkosten, maar komt wel apart op je eigen uitbetalingsoverzicht te staan.

 

Emiel1_0-1644959377240.png

 

@Emiel1 

Is deze toeslag voor linnengoed alleen in te stellen bij verhuur vanaf meerdere accommodaties? Ik heb die optie niet onder bijkomende kosten bij verhuur van 1 vakantiewoning.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf