(non-) communicatie van de kant van gast

Ot0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

(non-) communicatie van de kant van gast

Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden: ik reageer altijd supersnel op aanvragen. Maanden geleden al een reservering geaccepteerd van iemand uit Argentinië. De man reageert totaal niet op mijn berichten. Ook niet als ik laat weten dat het in het Spaans mag.

Ik heb AirBnB daarover gecontact om te vragen of ik kan annuleren. Zij, heel vriendelijk, hebben toen voor mij naar de Argentijn gebeld, die zei "druk druk druk" en "ja, ik spreek geen Engels" en "ja, ik kom na 3 uur aan", en "ja, ik zal alsnog reageren."

Ik een paar dagen geleden (hij komt woensdag aanstaande) nog maar eens een mailtje gestuurd: weer niks.

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in deze man. 

Maar AirBnB maakt het mij onmogelijk te annuleren zonder strafmaatregel.

 

Concluderend: er is een hoofdstuk "verantwoord verhuren" op de site, maar ik zie niets mbt basale beleefdheid die van de huurder verwacht mag worden.

 

Wat vinden jullie?

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Ot,

 

Ja, dit komt helaas nogal eens voor.

Niet iedere gast is kennelijk even netjes in zijn of haar communicatie.

Wij hebben dit ook meerdere malen meegemaakt. Kan met cultuur te maken hebben, maar soms is het ook gewoon de instelling van de desbetreffende gast zelf.

Zo van: Ik heb geboekt en betaald, en ik zit verder niet op allerlei mailtjes, etc. te wachten.

Dit jaar boekte in Januari bij ons een gast, voor eind Juli. Ondanks een paar beleefde mailtjes, geen enkele reactie gedurende 5 maanden!

Het kan dus de nodige stress opleveren, want je wilt de gast ook niet vooraf frustreren met allerlei mailtjes om informatie (want dat zal uiteindelijk waarschijnlijk invloed hebben op de review).

Het is sowieso moeilijk om in te schatten. Want sommige mensen willen juist heel veel communicatie vooraf en anderen zitten daar echt niet op te wachten. En aangezien je de gasten vooraf ook niet kent, is het ook vaak lastig in te schatten.

Soms moet je er dan maar op vertrouwen, dat gasten zelf contact gaan zoeken wanneer het moment bijna daar is. Want uiteindelijk willen ze wel ergens kunnen verblijven.

En de meesten van ons kunnen nu eenmaal niet bij de voordeur gaan zitten wachten, totdat het de gast belieft om een keer op te komen dagen.

 

Ps.

In dit soort gevallen, laat de gast meestal ook geen review achter. Want ook dat is ze dan teveel moeite. Dus dat scheelt dan ook weer.

 

Mvrgr,

Cor.

Ot0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dankjewel, Cor. Een en ander eindigde nogal grappig. De huurder bleek erg vriendelijk, nogal adhd=achtig, met zijn vrouw, een piepklein Argentijntje, èn een vriend die in de buurt iets gehuurd had. Ze waren voor het eerst in Europa, met een heel kluppie. Afijn, de man sprak 3 en een half woord Engels, z'n vriend ook en hier in huis gingen ze als een dolle los in het Spaans, ook na mijn verzoek of het iets langzamer kon. Toen mijn verzoek niet hielp ging ik Nederlands tegen de man praten, hem strak aankijkend. En toen nam het kleine Argentijnse vrouwtje het woord en zette die haar man op z'n plek, zoveel begreep ik er wel van.

Afijn, eigenlijk heel lieve mensen, alleen geen enkel idee hoe de wereld draait zeg maar. Ook weer in drie staccato woorden hebben ze een prima review achtergelaten.

Ik was het het voorval al lang weer vergeten maar door jouw bericht herinnerde ik mij e.e.a.   Dank nogmaals en jij mooie feestdagen etc. gewenst! Ot

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf