prijstips airbnb

Diana-and-Ad0
Level 2
Sint-Annaland, Netherlands

prijstips airbnb

Hallo,

Afgelopen week dacht ik, ik zal mijn prijzen eens aanpassen en de prijstips van airbnb volgen. Dan krijg je dus bijna elke dag een andere prijs (dit ging over de maand oktober). De ene dag stond hij op € 14,- en de andere nacht bijvoorbeeld op € 62,00.

Er was iemand die een aantal nachten wilde boeken in oktober, maar die zag dus het grote prijsverschil per nacht en ging daar nogal te keer over. Ik heb daarop direct mijn prijzen dus weer maar aangepast naar een vaste prijs. Heeft hier iemand ook al eens moeilijkheden mee gehad of zijn er mensen die toch de prijstips van airbnb opvolgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Diana

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

 

Ik gebruik "slimme tarieven", dan kun je een onder- en bovengrens instellen en zijn verschillen niet zo groot als bij prijstips (als de grenzen redelijk dicht bij elkaar liggen).Bovendien kun je daarnaast ook nog met vaste tarieven werken, bijv.  in een bepaalde periode. Of slimme tarieven tijdelijk helemaal uitzetten, dan verschijnen de "gewone" tarieven weer.

 

Die prijstips zijn oa gebaseerd op vraag- en aanbod en geven bij mij soms ook onzinnige resultaten (met name dan erg lage tarieven).

 

vr.gr,

Emiel

 

Suus1
Level 1
Middelburg, Netherlands

Hoi, Weet iemand hoe ik die prijs tips uitzet? Alvast bedankt. Groetjes, Suzanne

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Suus1,

 

Onder die prijstips is helaas niet uit te komen.

Rode puntjes, Gele en Groene lichtbolletjes, mailtjes, tips en noem het maar op.

Het is onderdeel van het spelletje wat Airbnb met de verhuurders speelt.

Kortom: Uitzetten gaat dus helaas niet 😞

 

Volgens Airbnb ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor de te hanteren prijs.

Echter zie ik toch regelmatig zinsneden voorbij komen als: “Om … moet je”.

 

Die (niet zo) slimme tarieven/prijstips van Airbnb, slaan regelmatig de plank finaal mis!

Want die stellen bij mij soms doodleuk hoogseizoen tarieven voor, die ik zelfs amper in het laagseizoen zou hanteren.

 

Je kunt ze het beste: Negeren.

 

Succes!

Suus1
Level 1
Middelburg, Netherlands

Hi Cor, dank je wel voor de snelle reactie!  Groet, Suus

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf