recensie van gast

Opgelost!
Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

recensie van gast

Beste mede Airbnb verhuurders

 

Zojuist lees ik dat een recensie die ik een aantal weken geleden over gasten die bij mij verbleven heb geschreven, op hun profiel pagina is geplaatst, terwijl ik van hen geen door hen geschreven recensie over hun verblijf bij mij heb gekregen. 

Ik dacht dat recensies alleen openbaar werden als er zowel door de gasten als door de verhuurder een geschreven was?

Heeft iemand een vergelijkbare ervaring en wellicht een oplossing van dit 'raadsel'?

 

Vriendelijke groet

Barbera

 

1 Beste Antwoord
Lianne6
Level 2
Sint Jansklooster, Netherlands

Volgens mij word het na ongeveer 14 dagen openbaar , ook als 1 van beide niet wat schrijft

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

31 Antwoorden 31

Een gast wilt graag dat ik een recensie verander? Hoe kan ik dat doen?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Dat kan (onder voorwaarden) alleen binnen 48 uur na schrijven recensie.

 

Zie 2e alinea op:

https://www.airbnb.nl/help/article/13/how-do-reviews-work

 

vr.gr.,

Emiel

Lianne6
Level 2
Sint Jansklooster, Netherlands

Volgens mij word het na ongeveer 14 dagen openbaar , ook als 1 van beide niet wat schrijft

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo Lianne, dank voor je reactie; ik zag inderdaad later ergens dat dat inderdaad het geval is, recensies worden na 14 dagen openbaar, ook als er geen 'tegen'recensie is geschreven. Met vriendelijke groet, Barbera

Pim0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Beste mede-verhuurders,

 

Hetgeen hierboven staat klinkt logisch. Echter, hoe zit het dan met de samenloop tussen een recensie en het resolutiecentrum? Bijvoorbeeld:

 

Mijn huurder maakt iets kapot maar wil dat zelf in eerste instantie ontkennen. Door middel van het resolutiecentrum stuur ik vervolgens een bericht (en dat moét binnen 48 uur). Na het lezen van een dergelijk bericht is het logisch dat de huurder een negatieve recensie over mij zal schrijven (en hij/zij heeft daar dan nog steeds 12 dagen de tijd voor). Immers verkleint hij/zij daarmee de kans dat Airbnb mij als verhuurder gelijk geeft, nietwaar?

 

Dit lijkt me geen eerlijke gang van zaken. Heeft iemand hier ervaring mee? Laat het gerust weten als mijn voorbeeld niet duidelijk is.

 

Groet, 

 

Pim

Sheila70
Level 1
Herentals, Belgium

Een gast heeft te snel recensie bevestigd waardoor ze een foute score gegeven heeft, ze heeft zich hiervoor geëxcuseerd op mail en wil dit rechtzetten. Ik had echter ook al een recensie voor haar geschreven. HOe kan ze dit doen?

 

Rob198
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik heb afgelopen weekend een negatieve ervaring gehad met een gast die de huisregels niet heeft nageleefd. Ik denk dat zij geen recensie over mij achter zal laten in de hoop dat mijn feedback ook niet zichtbaar wordt. Ik ben dus wel blij om te lezen dat mijn feedback na 14 dagen wel degelijk op haar profiel zichtbaar wordt. 

 

Verder vind ik het bijzonder dat AIRBNB niets van zich laat horen na het afgeven van een negatief antwoord op de vraag of ik iemand zou aanbevelen als huurder aan andere verhuurders. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo Rob,

 

Heb er (gelukkig) geen ervaring mee.

Maar een gast met negatieve aanbevelingen kan niet meer "direct reserveren" bij mensen die hun filter daar op hebben afgestemd.

Dus daar wel nadelig voor dergelijke gast.

 

Met vr.gr.,

Emiel

Coby2
Level 2
Arnhem, Netherlands

Dag,

 

Kan iemand mij misschien vertellen wat 'waarde' inhoudt bij recensies? Voor mij is dit onduidelijk. Ik hoor het graag.

 

Hartelijke groet,

Coby

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Coby2,

 

Waarde staat in principe voor wat de gast vind of deze 'waar voor zijn of haar geld' gekregen heeft.

Zeg maar: de prijs/prestatie verhouding.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

Hi !

en kan iemand mij zeggen waar ‘accuraatheid’ voor staat in een recensie ??

dank op voorhand

groetjes

vroni

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Vroni1,

 

Accuraatheid staat voor Nauwkeurigheid.

Dus in hoeverre is je Advertentie bijvoorbeeld in lijn met de 'werkelijke' ervaring van de gast.

En dat kan dus van alles zijn.

Ook: In hoeverre geven de foto's de situatie getrouw weer, is de verschafte adres informatie goed op orde. Klopt de beschijving van de buurt en dat soort zaken. Heb je eventueel bewust informatie weggelaten (Er stond niet in de Advertentie, dat er een groot bouwproject naast de accomodatie aan de gang was).

Een ander voorbeeld kan zijn dat in je advertentie eventueel staat dat het 1 minuut lopen is naar het centrum, terwijl dit in werkelijkheid 9 minuten is.

Maar het kan zelfs ook slaan op aanvullende informatie die je via de Message Thread gegeven hebt. Alhoewel dat wellicht via Communicatie gewaardeerd zou moeten worden.

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Vroni1,

 

Ik zie trouwens dat je zowel Nederlands als Engels bezigt in je advertentie.

Dat is eigenlijk niet echt nodig.

Dat kun je eventueel ook oplossen door de Advertentie in een Extra taal aan te maken (Middels de knop "Taal toevoegen" in Beheer Advertentie).

Airbnb zorgt er dan automatisch voor, dat eventuele gasten netjes de advertentie in die taal zien, als dat voor hen van toepassing is (Andere kunnen ze altijd nog op de knop: Vertaal advertentie drukken)

 

Zo maar een hint, waar je wellicht iets aan hebt.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

Dank voor je antwoord Cor !

heb er inderdaad iets uit geleerd ...

vriendelijke groetjes

vroni

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf