recensie

Yumé-and-Lidia0
Level 2
Groningen, NL

recensie

Hallo ik heb van de laatste 3 huurders 5 sterren gekregen mijn cijfer ging eerst omhoog van 3,9 naar 4,0 toen van 4,0 naar 4,1 en nu bleef hij op 4,1 staan. Dit kan volgens mij niet kloppen. Misschien kunnen jullie mij hier meer over informeren. Ik wil graag superhost worden namelijk

gr yume en lidia

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Yumé-and-Lidia0,

 

Dit fenomeen wordt veroorzaakt door een mathematische wet.

De wet van de grote getallen (klinkt misschien vreemd, maar het is wel zo).

Oftewel: De invloed van een tweede beoordeling, als je pas 1 beoordeling hebt, heeft veel meer impact, dan de invloed van een tiende beoordeling, als je al 9 beoordelingen hebt. Enzovoorts.

Tevens wordt de cijferreeks gelimiteerd door het getal 5. Dus hoe dichter je gemiddelde tegen dit getal aan kruipt, des te langzamer de stijging van je gemiddelde gaat.

 

Wat je feitelijk zou moeten doen, om het correct uit te rekenen:

Zoek al je beoordelingen van het afgelopen jaar op (Beoordeling op het onderdeel: Algehele Ervaring). Of sinds je begonnen bent.

En deel die door het aantal beoordelingen. Dan weet je precies waar je staat.

Ik zelf hou het bij in een best wel complexe MS Excel Sheet (Want die berekend ook de impact van de complimenten en dat soort zaken). Die complimenten kunnen namelijk ook deels dynamisch terug komen in de “Home Highlights”.

 

Ps.

Tijdens de Superhost evaluatie wordt uitsluitend gekeken naar je scores gedurende de laatste 4 kwartalen.

Je Sterrenscore, zoals die in je advertentie te zien is. Of op het tabblad: Prestatie. Is de gemiddelde score, sinds je verhuurt (All-Time Score).

 

Je huidige "guest satisfaction overall"-score is nu 83 (oftewel: 4,15)

 

Locatie is kennelijk het grote pluspunt van jullie accommodatie.

Maar minder dan een 5-Sterren score op de punten: Nauwkeurigheid, Communicatie & Inchecken zou toch wel te vermijden moeten zijn!

 

Ik zou je adviseren om iets te proberen te doen met de feedback, die je van je voormalige gasten gekregen hebt. De keus is uiteraard aan jullie en wellicht ook niet altijd even eenvoudig om er wat mee te doen.

 

Superhost is leuk, maar kent ook zo zijn nadelen.

Het grootste voordeel is eigenlijk, dat je verschoont blijft van die aanmatigende mailtjes van Airbnb, dat je ergens aan moet werken 😄

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf