registeren voor je kan publiceren

Francis190
Level 2
Auvergne-Rhône-Alpes, FR

registeren voor je kan publiceren

Hallo,

 

Ik heb een tweede advertentie aangemaakt op basis van mijn eerste advertentie.

Nu wil ik dat publiceren maar krijg ik volgende boodschap: "Je moet je ruimte registreren, voordat je die kunt adverteren".

Ik heb er geen idee van wat dat betekent en hoe je moet registeren. Enig idee?

 

Alvast bedankt,

Francis

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Francis190 

In sommige steden is het sinds kort verplicht om een Airbnb accomodatie te registreren bijde  lokale overheid, oa ook in Parijs. Geen idee of dat ook voor jou regio geldt.

https://www.airbnb.nl/help/article/1634/what-is-the-license-or-registration-number-field

Francis190
Level 2
Auvergne-Rhône-Alpes, FR

Emiel,

 

Hier in mijn streek heb ik enkel aan het gemeentehuis en de diest voor toerisme moeten laten weten dat ik verhuur. Ze hebben dat genoteerd maat ik krijg daarvoor geen registratienummer.

Bovendien gaat het om hetzelfde appartement dat er al op staat maar het ene is een prijs voor 1 slaapkamer en het andere een prijs voor 2 slaapkamers. Op irbnb moet je daar immers twee verschillende advertenties voor aanmaken, zo blijkt.

Vind ik een minpunt in het hele systeem. trouwens. Als er twee gaste  toekomen betalen ze nu hetzelfde bedrag , of ze nu 1 of 2 kamers bezetten. Alleen het aantal gasten telt, niet het aantal kamers.

Francis190
Level 2
Auvergne-Rhône-Alpes, FR

Bovendien weet ik nu bog niet hoe ik kan publiceren. Hoe, wat en waar moet ik dat regsiteren dan omzeilen of negeren?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Francis190 

Je advertentie is voor een "heel appartement". Dus 1 of 2 slaapkamers bezetten is geen issue: het is toch een heel appartement, met 2 slaapkamers per definitie ?

Dan zul je 3 advertenties moeten maken: 2 advertenties voor een kamer met gedeelde faciliteiten (dus geen "heel appartement") en de bestaande voor het hele appartement. Dan kalenders linken om dubbele boekingen te voorkomen.

En wat betreft de registratie:

misschien weet Airbnb het antwoord ?:

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

met vr.gr.,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf