terugstorten geld door Airbnb, contact met AirbnB

Ewa13
Level 2
Groningen, Netherlands

terugstorten geld door Airbnb, contact met AirbnB

Iemand die tijdelijk mijn bankzaken regelt heeft per ongeluk een bedrag teruggestort naar Airbnb voor een reservering.
Ik weet nu niet hoe ik contact op moet nemen over deze fout zodat het geld weer terug gestort wordt op mijn rekening.
Of zal dit automatisch gebeuren als Airbnb deze fout ontdekt?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips.
Is het ook mogelijk en zo ja hoe contact op te nemen met Airbnb via mail of telefoon?

Alvast bedankt!

Groeten,

Ewa

2 Antwoorden 2
Dick18
Level 1
Koog aan de Zaan, Netherlands

Lieve mensen a.u.b. help!

Ik probeer al 2 maanden iets op te lossen bij Airbnb. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

 

Huurders wilde mijn vader zijn huis (een kamer) huren op 30 december en hebben keurig aan Airbnb betaald. Echter hebben ze de kamer geannuleerd. Nu willen ze uiteraard hun geld terug. Airbnb probeerde het geld aan mijn vader uit te betalen, maar zijn gegevens zijn niet compleet.

 

Nu zou ik graag willen dat Airbnb het geld terugstort aan de verhuurder (die nooit is geweest) en niet op de rekening van mijn vader. Omdat mijn vader geen Engels spreekt (want alles gaat in het Engels) neem ik het van hem over. We hebben verschillende mails gestuurd vanuit zijn e-mail adres en vanuit die van mij. Ik heb geprobeerd te bellen, dat is me 1x gelukt, het in n.l. ontzettend moeilijk om een telefoonnummer te vinden. Daar zeiden ze het probleem op te gaan lossen en het geld terug te betalen. Inmiddels een maand verder en ze hebben nog steeds geen geld ontvangen.

 

Ik weer mailen, maar ik krijg nooit een antwoord terug via de mail. Via FB een telefoonnummer gevraagd en er 1 gekregen. Ik meteen gebeld, maar mijn nummer was bij hun niet bekend. Op mijn vader zijn account heb ik dus mijn telefoonnummer teogevoegd. He dat ging in 1x goed. Ik kon dus bellen en ze accepteerden nu mijn telefoonnummer, echter kreeg ik te horen dat mijn vader moet bellen en niet ik..... maar hij spreekt geen Engels!!! Ik moet mij als mede verhuurder inschrijven. Dat probeer ik te doen en nodig mijzelf uit via zijn gegevens en zijn mail. Daarop krijg ik een mail binnen op mijn eigen e-mail adres, maar als ik deze wil bevestigen krijg ik te lezen dat ik niet kan bevestigen.

Ik maar weer terug bellen. Het hele verhaal nog maar ees in het Engels uitgelegd en weer kreek ik te horen dat mijn vader zelf moest bellen. Toen ik zei dat ik probeerde mij aan zijn account toe te voegen en dat niet lukte, maar wel mijn nummer heb toegevoegd en dat zij al eerder voor mij het wilde oplossen, maar dit nooit is gebeurd werd ik in de wacht gezet. Na 5min. werd er opeens opgehangen!!!!!!?????

 

Ik weet het nu niet meer.... Wat kan ik nog mer doen????

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Dick18 ,

Dit is verhaal wat toch wat vragen oproept:

- Als een reservering wordt geannuleerd, dan vind verrekeing plaats volgens  de ingestelde annuleringsvoorwaarden. Wat staat er mbt deze reservering nu in de Transactie Historie ?

Pas dan weet je wat voor actie er ondernomen moet worden.

- Je vader verhuurt via Airbnb, terwijl zijn uitbetalingsgegevens niet in orde zijn ?

- Het tel.nr in je vaders account moet van hemzelf zijn. Wel kun je als medeverhuurder worden toegevoegd, maar begrijp dat dit niet lukt ?

 

met vriendelijke groet,

EMiel

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf