terugstorten geld door Airbnb, contact met AirbnB

Brigitte309
Level 1
Koekelare, Belgium

terugstorten geld door Airbnb, contact met AirbnB

 

 

Graag had ik een beetje hulp willen hebben.

Ik heb een kamer gereserveerd, de eigenaars accepteerde het maar achteraf blijkt dat ze een andere kamer aanbied met extra kosten.

Daardoor wilde ik de reservering niet meer, ze liet mij vriendelijk weten dat ik moest anuleren, 

intussentijd is er al een tijd verlopen van meer dan 2 maanden en heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen.

Hoe kan ik mijn geblokkeerd geld van mijn rekening terug krijgen.

 

 

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Brigitte309,

 

Dat is niet zo netjes van die verhuurders. En feitelijk hadden zij dus de reservering moeten annuleren.

Want niet jij bent verwijtbaar, maar de verhuurders! Dat ze liever niet zelf annuleren is duidelijk. Want dat heeft allerlei hele vervelende consequenties voor hen.

Maar goed, zoals ik het begrijp heb jij nu dus geannuleerd.

Hoe het precies werkt met terugstoren van geld door Airbnb is me ook niet geheel duidelijk. Want ik vermoed dat je de inmiddels geannuleerde reservering aanvankelijk met een Creditcard betaald hebt.

Dus als ik jouw was, dan zou ik even contact zoeken met Airbnb: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig).

Eigenlijk had ik een beetje verwacht dat Airbnb zelf contact met jouw gezocht had, om deze gedeeltelijke terugbetaling te regelen. Of dat ze je in ieder geval een mailtje aangaande dit onderwerp gestuurd zouden hebben.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Brigitte309
Level 1
Koekelare, Belgium

IK heb de antwoorden van haar gemeld bij arbnb maar krijg totaal niets terug van hen, 

maar mijn geld is ook nog steeds niet terug gestort.

alvast bedankt voor de info zal eens bellen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf