uitbetalingen

Therese98
Level 1
Amsterdam, Netherlands

uitbetalingen

Hoi,

Wat zij  de ervaringen met de verschillende uitbetalings mogelijkheden?

voordelen van paypal, of payoneer debit card?

Ik kan niet goed duidelijk krijgen of gasten die vanuit het buitenland boeken nou meer betalen (of Ik) voor de transactie bij de payoneer methode of niet.

gr Therese

9 Antwoorden 9
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Therese98 

 

Het uitbetalingsverkeer tussen Airbnb en jou, daar heeft de gast geen weet van (deze betaald aan Airbnb en daar blijft het geld staan tot moment van uitbetaling). Voor Nederlandse verhuurders is een gewone banktransactie (IBAN)  eenvoudig, snel en zonder kosten. Het geld wordt overgemaakt vanuit Londen (Airbnb UK).

Therese98
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi Emiel, 

Dus de kosten die geheven worden bij het payoneer debit card gebeuren zijn voor de verhuurder dan neem ik aan.. Is het beter het via PayPal te doen of zitten daar ook kosten aan?

Groetjes Thérèse 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Therese98 

Ik heb Paypall tot nu toe alleen gebruikt voor uitgaande betalingen en dat was gratis.

Airbnb zegt zelf ook iets over Pioneer (cardkosten voor Airbnb begrijp ik ?) en Paypal, misschien help het:

https://www.airbnb.nl/help/article/482/how-do-i-use-payoneer-to-receive-payouts.

https://www.airbnb.nl/help/article/365/how-do-i-use-paypal-to-receive-payouts

Met vr.gr

.Emiel

Therese98
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi Emiel.

Dit had ik idd gelezen. Dus transacties die vanuit t buitenland gemaakt worden, worden kosten voor berekend. Twas mij alleen niet duidelijk, wie die betaald 

Therese98
Level 1
Amsterdam, Netherlands

En als ik die moet betalen, of het dan voordeliger is het via PayPal te doen ipv payoneer. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Therese98 

De Paypal kostenstructuur staat hier:

https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees

Met Paypal is nog steeds een gekoppelde bankrekening nodig. Dus dan kan voor Airbnb transacties ook gewoon dat rekeningnr. worden gebruikt. Ik ben op zich erg tevreden over betalingsbeleid Airbnb, het geld staat op werkdagen de volgende dag al op mijn IBAN rekening, zondere enige transactiekosten. Heb ook een Paypal account,maar zie mbt Airbnb geen voordelen. Payoneer weet ik niets van en ik ken ook niemand die het gebruikt. Op de engelstalige community zag ik dat in sommige landen het de enige betalingsmogelijkheid schijnt te zijn, dat het lang duurt en er veel mee mis kan gaan.

Alita-and-Max0
Level 1
Groningen, Netherlands

Ik heb al een tijd geleden mijn prijs verhoogd van €40,00 naar €50,00 

op mijn advertentie staat deze prijs ook, maar ik krijg nog steeds €40,00 uitbetaald.

hoe zit dit?

met vriendelijke groeten,

Alita de Ruiter


@Alita-and-Max0  schreef:

Ik heb al een tijd geleden mijn prijs verhoogd van €40,00 naar €50,00 

op mijn advertentie staat deze prijs ook, maar ik krijg nog steeds €40,00 uitbetaald.

hoe zit dit?

met vriendelijke groeten,

Alita de Ruiter


Kan ik antwoord krijgen op de bovenstaande vraag?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Alita-and-Max0,

 

Jullie vraag is een beetje off-topic, maar goed.

Tevens is dit de community van en voor Airbnb gebruikers.

Dus er is geen garantie, dat je ook snel een antwoord op een vraag krijgt 😉

 

Voor oudere reeds bestaande reserveringen (geboekt voordat je de prijs verhoogd hebt), geldt uiteraard nog het oude tarief van € 40.

Kijk maar even bij de reserveringdetails, in je Inbox. Daar kun je ook zien, wanneer de reservering gemaakt is.

 

Nu staat er in ieder geval: € 50/nacht.

Dus voor nieuwe reserveringen zou het goed moeten gaan.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf