vergoeding na annulering

Riet2
Level 1

vergoeding na annulering

Ik had van 17-6 tot 5-7 mijn huis verhuurd, maar deze is later geannuleerd. Wanneer ontvang ik het bedrag waar ik recht op heb?

 

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Riet,

 

Ik hoop ondertussen dat het al voor je geregeld is.

Zelf heb ik dit ook al eens meegemaakt.

Wij hanteren: Annuleringsbeleid: Streng.

Een vrouwelijke gast was onlangs zwanger geworden en kon daardoor dus niet meer reizen?

Nu ben ik geen dokter en kan ik daar dus ook niet over oordelen.

Maar goed. Gast annuleert dus.

En normaliter zou je het restant van het bedrag dus op dezelfde dag moeten ontvangen als wanneer de betaling uitgevoerd zou worden – indien de gast op was komen dagen.

Uiteindelijk (tot zelfs na afloop van de oorspronkelijke boeking) geen uitbetaling. Dus Airbnb maar eens gebeld. En wat bleek: De gast had Airbnb gebeld en het een en ander voorgelegd. Waarop Airbnb hen een aantal documenten toegestuurd had. Want de reden die de gast vooralsnog opgaf was geen aanleiding voor Airbnb om over te gaan tot volledige restitutie.

Maar aangezien de gast verder geen moeite genomen had om de documenten in te vullen en te retourneren aan Airbnb. Was er dus een blokkade op mijn uitbetaling komen te staan.

Na mijn belletje werd de uitbetaling alsnog vrij gegeven. Dus probleem opgelost.

Wat hieruit wel blijkt is het volgende: Ondanks je annuleringsbeleid kan Airbnb het ten koste van de host kennelijk altijd nog omzeilen.

Stel dat de gast 1 dag van tevoren Airbnb gebeld had met de mededeling dat ze ziek op bed lag met griep en hoge koorts (in plaats van zwanger te zijn). Dan had ik dus waarschijnlijk niets uitbetaald gekregen.

 

Mvrgr,

Cor.

Hallo Cor,

Late reactie. Mijn gasten zijn niet gekomen, maar ik heb wel geld ontvangen. 

Nu vertel jij dat je hebt getelefoneerd met airbnb, maar ik heb geen telefoonnr. van airbnb en op mijn mails reageren ze niet. Mijn advertentie kom ik niet meer tegen op de website.

Kun jij mij een telefoonnr. verstrekken, ik weet anders niet hoe ik mijn advertentie weer vermeld krijg.

Alvast hartelijk bedankt.

Riet Schelvis

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf