vragen en antwoorden

Opgelost!
Ritsaert0
Level 2
Kockengen, Netherlands

vragen en antwoorden

Ik stel af en toe een vraag. Bijna alle vragen worden verkeerd begrepen. Ik probeer dat op te lossen door plaatjes te gebruiken. Maar helaas is dat tijdrovend...en het werkt niet. 

 

Gisteren stelde ik een vraag over de nieuwe promotie tool (ik had daar een mail van airbnb over gekregen). Ik schreef : Goedenavond,
ik wil graag de nieuwe promotie tool gebruiken om kortingen extra te laten opvallen. Hoe werkt dat?

 

Het antwoord was; Dit is Khryzzel van Airbnb Customer Experience Team, en ik help je graag vandaag met je vraag...... Bedoelt u Professional hosting tool?  (met een plaatje er bij).

 

Dit gebeurt bijna altijd. Graag zou ik geholpen worden door iemand die mijn vragen begrijpt (of het uitzoekt), die dan begrijpelijk antwoorden geeft en kloppend met de door mij gebruikte Airbnb software en taal  (er wordt dus niet geantwoord over een professionele hosting tool maar over een verhuur tool, want die term gebruikt airbnb in Nederland / dit voorbeeld begrijp ik wel maar het is vaak heel verwarrend).

 

Het is nu helaas heel tijdrovend voor mij en zonde van de tijd van Airbnb.  Het is een helpdesk, moeten de medewerkers dan niet voldoende niveau kennis en inzicht hebben om je echt te helpen? 

 

En ik weet nog steeds niet hoe ik de nieuwe promotietool kan gebruiken. Op de ene Airbnb krijg ik een pop up en kan ik hem gebruiken na 1 januari (klopt dat?). Op de tweede airbnb kan ik hem helemaal niet gebruiken. Iemand een tip?

 

 

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ritsaert0,

 

Helaas heeft @Emiel1 wel gelijk. Met de helpdesk kom je meestal niet veel verder.

Die kunnen leuk desgewenst een boeking aanpassen of iets dergelijks. Maar al het andere geeft toch wel vaak de nodige problemen.

Airbnb heeft de Servicedesk grotendeels ondergebracht in Zuid-Oost Azië (lage lonen) en zelf ben ik zeker niet onder de indruk van de hoeveelheid training die ze kennelijk hebben gehad.

Ook hebben ze geen lijntje met de ontwikkelafdeling. Hetzelfde met nieuwe functionaliteit. Als ze het bulletin toevallig nog niet gelezen hebben, dan krijg je dus een basaal antwoord.

 

Als ik ze al nodig heb, dan is er zeker iets aan de hand. En dan kost het wel de nodige moeite om gedaan te krijgen, wat je van ze verlangd.

Gelukkig is het Engels voor mij geen probleem. En tracht ik ook zo duidelijk mogelijk mijn vraag te stellen.

 

Even terug naar je oorspronkelijk vraag: Die nieuw promotie-tool is echt niet zo moeilijk te gebruiken.

Selecteer de dagen (eigenlijk nachten) in je kalender, waarvoor de promotie moet gelden. Als je 1-nacht verblijven toestaat. Dan zou je dus 1 dag (eigenlijk nacht) moeten kunnen selecteren.

Stel de bijbehorende korting in (tenminste 10%). En druk op Ok.

Die promotie geldt alleen voor die dagen binnen die periode.

Ik heb er eentje ingesteld voor de periode 22 December tot 2 Januari (een paar dagen geleden). En ik kan nu zien, dat deze momenteel door 4 mensen bekeken is.

Je kunt geen overlappende promoties instellen en dat soort zaken.

In de toekomst ga ik deze tool, denk ik wel meer gebruiken. Om aanstaande gaatjes mee op trachten te vullen. Nadeel is natuurlijk, dat je dan ook het risico loopt, dat mensen dan om nog meer korting gaan vragen. Wie zei ook alweer: Ieder voordeel heeft zijn nadeel?

 

Ps.

Als je op zoek bent naar de juiste Engelse term, zet dan gewoon je taal even op het Engels (Onderin).

 

Pps.

Ik heb zo 1-2-3 ook geen idee, waarom die Promotie tool, op je andere advertentie niet mogelijk is. Zou regulier wel mogelijk moeten zijn.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

19 Antwoorden 19
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Joke15,

 

Wat ik niet helemaal begrijp, is dat ik onder het account van @Ritsaert0 maar 1 advertentie tegen kom.

Ik heb zelf nog nooit met Co-Hosting gewerkt, maar volgens mij kun je daar dingen doen met Primaire verhuurder of zoiets. Ook zou je naar het tabblad Teams kunnen kijken.

Volgens mij is @Ritsaert0 wel de primaire Co-Host/Verhuurder op die advertentie.

Joke15
Level 2
Kockengen, Netherlands

Ik ben co-host voor 1 airbnb in Woerden.

Joke15
Level 2
Kockengen, Netherlands

en samen met Joke (mijn vrouw) hebben we een airbnb in Portengen

Joke15
Level 2
Kockengen, Netherlands

 

Het klopt dat ik (Ritsaert) primaire verhuurder ben voor Woerden. Maar ik ben aan het kijken of ik er via de eigenaren wat aan kan doen.

 

Het wordt er niet simpeler op om te reageren vanuit verschillende accounts. Ik zal alleen nog reageren vanuit Woerden.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Joke15,

 

Ik ken wel meer mensen, die min of meer op dezelfde wijze werken, zoals jullie. Maar die dat wel vanuit eenzelfde account doen (zitten ook wel weer nadelen aan).

Maar een Co-Host is nu eenmaal niet de echte ‘admin’ op een advertentie (Ondanks dat je de Primaire verhuurder bent).

Het wordt wel een beetje rommelig zo 😉

Ik zie de volgende advertenties:

Ik ga er een beetje vanuit, dat @Ritsaert0 het werk doet op de advertentie in Woerden, maar dat Jolanda het bijbehorende Superhost vaantje opstrijkt.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf