waarom apartement wel te vinden op Airbnb NL en niet op Airbnb FR

Wil2
Level 1
Anost, France

waarom apartement wel te vinden op Airbnb NL en niet op Airbnb FR

Beste lezeres, lezer,

 

Mijn apartement/gîte kan ik wel vinden als ik op AIRBNB.nl kijk, maar staat niet op AIRBNB.fr. Heeft iemand een/het idee hoe dat komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij ook op AIRBNB.fr komt te staan?

 

Als het ligt aan de taal waarin de advertentie is gesteld, dan maar meteen de volgende vraag: ik heb weliswaar aangegeven dat ik hem in het Nederlands, Duits, Engels en Frans wil, maar kan hem niet/nergens in een andere taal dan Nederlands vinden. Hoe los ik dat op?? 

 

Met dank,

Wil

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Wil2,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een antwoord. Zodat jezelf en eventueel een ander er ook nog wat aan heeft.

Ook heb ik geconstateerd, dat je nu in ieder geval niet meer verhuurd.

Dus ik kan het nu ook niet meer controleren.

 

Echter, mijns inziens, klopt je stelling niet. Airbnb gebruikt meerdere Top-Level Domeinen om zo het bijbehorende verkeer zoveel mogelijk over de door hen gebruikte servers te spreiden.

Airbnb heeft varianten van de site in enkele 10-tallen Top-Level Domeinen.

 

Dus als je advertentie op de ene variant van Airbnb te vinden is, dan is die dat (in principe) ook op de andere sites.

Tegenwoordig (als je tenminste ingelogd bent), zal Airbnb er zelf voor zorgen dat je op die site terecht komt. Die bij jouw account instellingen past.

 

De vindbaarheid van een advertentie is kennelijk een geliefd onderwerp op de community. Veelal wordt dit simpelweg veroorzaakt door het grote aanbod, bij iedere zoekactie. Airbnb zal altijd trachten om minimaal 300 advertenties te tonen, bij iedere willekeurige zoekactie. En als er dan meer dan 300 advertenties voldoen aan je zoekactie. Dan kan het dus inderdaad voorkomen, dat je advertentie daar niet bijstaat.

 

Voor wat betreft je andere vraag: De taal waarin een advertentie getoond wordt, is afhankelijk van je eigen instellingen.

Dus als je jouw advertentie in het Duits wilt zien (of welke andere taal dan ook, waarvoor je tekst aangemaakt hebt). Dan moet je onderin ook even je eigen taal aanpassen.

 

Succes.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf