waarom nu verder als professionele verhuurder??

waarom nu verder als professionele verhuurder??

 Hallo allemaal,

 

Ik kreeg recent een melding van een update van ID gegevens, heb ik netjes gedaan.

Nu weer een melding dat mijn accountgegevens niet aangevuld zijn, bij navraag blijkt dat ik nu verder moet als professionele huurder.

 

Ik ben dat niet, ik ben maar een individu, maar er wordt gezegd dat als er meer dan 15.000 usd is uitbetaald afgelopen 365dgn dan moet men verder als bedrijf. Voor mij heeft dat een behoorlijke impact!!! (inschrijving bij KvK etc...)

 

Ik vind dit helemaal niet kunnen.

 

Iemand hier ook ervaring mee?

 

groet

Marian

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marian70 

You are om the English community now, there is also one for Dutch language:

Community Center (NL) - Airbnb Community

Ik ken die grens van 15000,- niet, waar staat dat ?. Ik zie dat het om 1 appartement gaat dat je verhuurt in een niet al te hoge prijsklasse, dus denk niet meteen aan een  "professionele verhuurder". De Europese regelgeving zegt het volgende:

Airbnb Help: Wettelijke verplichtingen van Europese zakelijke verhuurders

Inschrijven bij KvK is gratis, maar je hebt kans dat ze je niet eens wiilen inschrijven !

Misschien contact opnemen met Airbnb en aangeven dat je geen zakelijke verhuurder bent:

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

 

Met vr.gr,

Emiel

Hoi Emiel,

Hartelijk dank voor je reactie. Ja ik was razend en ten einde raad.  De site had aanvankelijk meer pers. info gevraagd en dat had ik ingevoerd met een actuele foto (wel veel privacy gevoelige info) maar het was daarmee niet compleet.

Men wilde nog meer want anders zou ik niet uitbetaald krijgen. Wat men nog meer wilde was niet duidelijk ook niet waar dit op te geven. Ik werd toen door de Helpdesk geadviseerd als bedrijf verder te gaan, dat kwam voor mij als een complete verrassing....bijzonder onaangenaam, als een koude douche.

Ik gaf aan dat men het fout had en beter moest zoeken.

Uiteindelijk kreeg ik een link om de gegevens af te maken en vandaag heb ik een mail ontvangen dat men alles heeft om door te gaan men uitbetalen.

 

!! De helpdesk is dus niet altijd even kundig. Ik weet niet met welke werelddeel ik doorverbonden was maar het was verre van behulpzaam.

Nogmaals dank voor je reactie en de info die je hebt doorgestuurd.

 

Top

Marian

 

 

Lara-and-Marco0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hai Marian,

 

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Nu blijkt dat we in 2018 net 100 € boven die grens aan inkomsten hebben ontvangen aan en dus moet ik de business verification doen maar ook wij zijn geen bedrijf en willen dat niet worden. Kun jij me vertellen wat voor link ze je door hebben gegeven? 

 

Onze betalingen zijn al “ bevroren”. 

 

Groet

 

lara

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf