April: Host Adviesraad Spotlight

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

April: Host Adviesraad Spotlight

Hallo iedereen!

 

Het is weer zover — een nieuwe spotlight van de Host Adviesraad en deze maand praten we met @Anna1403 in Pembrokeshire, Wales. Het is toepasselijk dat haar artikel vandaag op Earth Day 2021 geplaatst wordt, aangezien haar focus als lid van de adviesraad op duurzaamheid ligt.

 

Bekijk het laatste Informatiecentrum artikel hier waarin gedetailleerd wordt beschreven wat de Host Adviesraad heeft gedaan op het gebied van duurzaamheid en wat Anna's fascinerende reis als host is.

 

Laten we deze topic gebruiken om Anna gedag te zeggen en duurzaamheid te bespreken! Zoals altijd, wees respectvol en constructief met het plaatsen van opmerkingen. 

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Anna1403
Host Advisory Board Alumni
Newgale, United Kingdom

Hoi allemaal,

 

Het leek me leuk om mezelf uitgebreid voor te stellen en wat te vertellen over mijn reis als host.

 

Voordat ik als host begon, had ik een heel ander leven. Vroeger stuurde ik honderden e-mails per week vanaf mijn Blackberry. Nu pluk ik die 'blackberries' en maak ik er bramenjam van voor mijn gasten. Ha! Ik werkte als bedrijfsjurist in Londen, maar ik miste de zee en de verbondenheid met de dingen om me heen. Vier jaar geleden hebben we de knoop doorgehakt en besloten om ons leven helemaal om te gooien. We hebben ons huis verkocht en mijn ouders ook, zodat we samen een oude boerderij konden kopen in het Pembrokeshire Coast National Park. Op hetzelfde terrein staan nog twee huisjes, dat zijn onze accommodaties, op 20 minuten rijden van St. Davids. 

 

Ik heb een hele speciale band met Pembrokeshire en we wisten dat dit onze plek moest worden. De weg die ik heb afgelegd, van jurist tot host, lijkt in veel opzichten op de ontwikkeling die veel mensen hebben doorgemaakt tijdens de lockdown. Plotseling heeft ons huis, onze gemeenschap, de omgeving en de natuur veel meer betekenis gekregen. Een heleboel mensen hebben ervaren dat het belangrijk is om soms een stapje terug te doen, om te kunnen genieten en na te denken over wat we nu echt willen van het leven. Voor mij was het duidelijk: ik wil samen met mijn gezin in de natuur zijn en mijn liefde voor Pembrokeshire met iedereen delen.

 

Voordat we verhuisden, had ik Airbnb al heel vaak gebruikt als gast. Ik vond het geweldig dat het bij Airbnb draait om je thuis voelen en dat de accommodaties authentiek en persoonlijk zijn. Bij ons gaat het om die kleine, persoonlijke accenten en onze liefde voor de omgeving. Ik vind het geweldig om te zien dat onze gasten die liefde voor de natuur ook kunnen ervaren. Soms voel ik me net Cupido! Gasten worden verliefd op Pembrokeshire en komen steeds weer terug. 

 

Naast het verhuren leer ik ook steeds meer nieuwe dingen over de natuur. Ik hield altijd al van de natuur, maar tot vier jaar geleden wist ik er zelf vrij weinig van. Sinds ik hier woon, heb ik veel gelijkgestemden leren kennen en heb ik geleerd hoe we zelf groenten en fruit kunnen verbouwen (zelfs meloenen, en dat in Wales!). Ik heb ook kippen en die vind ik echt helemaal geweldig. Tegenwoordig zie ik zelfs in de winter het verschil tussen een sleedoorn en een meidoorn en ik weet nu dat je het hout van een vlier nooit moet gebruiken voor een vuurtje. Vorig jaar heb ik wilgen aangeplant voor biobrandstof en ik ben er echt goed in geworden om eetbare dingen te vinden in het bos. Meestal staat er een interessant allegaartje op het vuur te pruttelen (maar geen paddestoelen, daar weet ik nog steeds niets van!).

 

Door in harmonie met de natuur, de seizoenen en de getijden van de zee te leven, ben ik me veel bewuster geworden van onze impact op het milieu en onze verantwoordelijkheid om goed voor dit geweldige landschap, de mensen en de natuur te zorgen. Daarom zijn we begonnen met duurzaam verhuren. Ik leer elke dag nog steeds iets nieuws en ik ben echt niet 100% duurzaam, maar zoals St. David zei: "Gwnewch y pethau bychain", oftewel "Alle beetjes helpen". We doen ons best om met kleine dingen een groot verschil te maken. Dat is nu mijn motto geworden. Als het leven me soms iets te veel wordt, herinner ik mezelf eraan dat het om de kleine dingen gaat.

 

Duurzaam verhuren en duurzaam toerisme vind ik ontzettend belangrijk. Je kunt zoveel zelf en op lokaal niveau doen, zoals het niet langer gebruiken van wegwerpplastic of het steunen van plaatselijke milieudoelen. Daarom ben ik ook andere hosts in de buurt gaan helpen en ben ik lid van de UK Community Board. Ik ben heel blij dat ik in het duurzaamheidscomité van de Adviesraad van hosts zit, zodat we onze wereldwijde community van hosts kunnen helpen steeds milieuvriendelijker te worden. 

 

Het is geweldig om elkaar te helpen en ideeën te delen, zodat we ons samen kunnen ontwikkelen. We hebben echt een fantastische wereldwijde community!

 

Diolch ('Bedankt' in het Welsh)!

Anna

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf