Foute weergaven in kalender wanneer iemand reserveert

Marta720
Level 1
Deinze, Belgium

Foute weergaven in kalender wanneer iemand reserveert

Hallo,

 

In onze kalender (als host) zien we bvb 3 dagen open en ter beschikking voor verhuur.  Bijvoorbeeld 9, 10 en 11 augustus.

12 augustus is een andere reservatie.

Dat betekent dat er 2 nachten kunnen worden gereserveerd.  De 11e vertrekt de huurder.

Dat geeft de kalender voor de verhuurders ook zo weer, namelijk de 9 en 10 zijn beschikbaar.  De 11e staat doorstreept.  De 12 ook want dan is er een andere reservatie.

 

Maar wanneer een mogelijke huurder KLIKT op 9 augustus om die 2 nachten te reserveren dan komen plots 11 en 12 augustus ter beschikking !!!!

Met als gevolg dat we nu een boeking hebben met vertrek op 12 augustus en de volgende boeking met aankomst op 12 augustus.

 

Heeft iemand dit al meekgemaakt?

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marta720,

 

Ik neem aan dat je hier het onderstaande voorbeeld gedrag - van de kalender functie in een advertentie - bedoeld.

 

Kalender-functie in de advertentieKalender-functie in de advertentie

Dit heeft te maken met het fenomeen, dat de kalender in dagen getoond wordt, maar dat in de toerisme-sector altijd met nachten gewerkt wordt (je reserveert eigenlijk van middag tot ochtend).

En dat kan dan een enigszins scheef of vertekend beeld geven.

Of het daarom als een fout bestempeld moet worden, kan onderwerp van discussie zijn. De kalender zegt 2 beschikbare dagen, maar eigenlijk worden er 2 beschikbare nachten bedoeld. In het bovenvermelde voorbeeld dus: Maandag-Middag tot Woensdag-Ochtend is 2 nachten. Maar je zou het dus ook 3 dagen kunnen noemen.

 

Veel gasten zullen echter de gewenste data al ingevoerd hebben, als ze gaan zoeken. En niet ‘andersom’.

En dan werkt het geheel helemaal naar behoren.

Ik moet er wel bij zeggen, dat het mij ook weleens overkomt, dat iemand een beschikbare datum reeks invoert (in een aanvraag) en vervolgens vraagt of een andere begin- of einddatum ook eventueel mogelijk is.

Het komt kennelijk nogal eens voor, dat verhuurders de bijbehorende agenda niet goed bijgewerkt hebben.

 

Ps.

Bij ons komt het ook regelmatig voor, dat de ene groep van gasten 's ochtends vertrekt. En de volgende groep op dezelfde dag, in de middag alweer aankomt.

Een wisseldag noemen we dat. Als je dat niet wilt, dan kun je een dag voorbereidingstijd instellen, in je advertentie.

 

Succes!

Marta720
Level 1
Deinze, Belgium

Beste Cor,

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik kan je ook volgen voor 2 dagen die zichtbaar zijn voor de huurder en dan uiteindelijk de derde dag de woning verlaten.  Maar in mijn voorbeeld zijn er 4 dagen die plots tevoorschijn komen.  Ik heb geprobeerd om foto's toe te voegen maar het lukt me niet.  Ik weet niet wat ik moet invullen in de bron.

 

Voorbeeld:  kalender van de host ... er staan 3 dagen open.  9, 10 en 11 augustus.   Er kunnen dus 2 nachten worden geboekt want de 12e augustus is voorbereidingsdag.

 

Op de kalender voor de huurders zijn enkel 2 dagen zichtbaar zoals bij jou eerste foto.  Dit vind ik correct, zelfs rekening houdende dat ze de 3e dag vertrekken (11 augustus).

 

Als men dan wil reserveren en ze klikken op 9 augustus dan plots kunnen ze reserveren tot 12 augustus !!

Dit houdt in dat ze 3 nachten kunnen boeken! en niet 2.   Dan kunnen ze evengoed 3 dagen zichtbaar maken?

 

Het is wel de eerste keer dat dit gebeurd maar dat was wel een verassing en ik vind dat dit niet correct weergeeft.

 

Nogmaals bedankt voor de feedback.

 

 

gr

 

 

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marta720,

 

Ik had inderdaad gezien, dat je het over 2 dagen extra had. En dat is natuurlijk vreemd.

 

Dus ik heb even bij jullie gekeken, maar daar zie ik toch hetzelfde resultaat: Er wordt 1 dag extra zichtbaar.

 

Kalender 1.JPGKalender 2.JPGKalender 3.JPG

Je doet het trouwens ontzettend goed, zo te zien aan je kalender!!! M’n petje af, hoor! 6 Open dagen tot begin November 2019! Ik ben er bijna 'stinkend' jaloers op 😉

Ik zou bijna zeggen, dat er veel meer uit te halen is. Een mooie villa met een zwembad. Voor 'maar' € 136 Euro per nacht - in Augustus? Maar goed, ik ken de lokale markt niet, aldaar.

 

Ps,

Heb je de voorbereidingstijd wel goed ingesteld?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf