Værelse/lejlighed udlejningsgrænse?

Opgelost!
Kaare12
Level 1
Aarhus, Denmark

Værelse/lejlighed udlejningsgrænse?

Hej vi er i tvivl om om vi har indberettet vores airbnb i den rigtige kategori. Kan nogen hjælpe,?

Vi er nye airbnb-værter, som udlejer halvdelen af vores villa med selvstændig adgang og egen pplads og gårdhave til airbnb-lejemålet. Der er køkken, bad/toilet etc i airbnb-afdelingen, der også har vaskerum, som vi dog også benytter til vask af eget tøj og linned imellem udlejningerne, ligesom der er en aflåst dør til vores private afdeling. 
Vi udlejer underetagen som en separat lejlighed, og ikke som ‘et værelse’ , da den jo fungerer netop helt separat. Men vi bor jo hele tiden på nøjagtig samme adresse , da boligen ikke formelt er adskilt i 2 selvstændige boliger. 
Vi mener derfor at der kan være tvivl om, hvorvidt vi skal registrere lejemålet som et værelse eller som en hel lejlighed, da der jo oplagt er fordel ved registrering som værelse (så 70dages regel bortfalder), og fordi vi jo netop selv bor i huset samtidig. 
På den anden side foretrækker vi jo selv at leje en ‘hel lejlighed’ når vi bruger airbnb, og her kan det jo forvirre, hvis vi bruger den etiket.

Er der nogen af jer der har erfaring med at klassificere jeres lejemål på denne måde…og har i fundet en løsning?

1 Beste Antwoord
Sandra856
Level 10
Copenhagen, Denmark

Hej @Kaare12 🍂

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til SKAT og spørge dem. De kommer alligevel til at skulle gennemgå din indtjening hvert år, da Airbnb nu giver besked om udlejning og indtjening. Som jeg tror jeg skrev til dig i en tidligere tråd får vi automatisk besked fra Airbnb når vi skal indberette til SKAT og det gør man med NemID. Så hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem, så det hele er sat rigtigt op fra start. Der er ikke nogen andre danskere der er særligt aktive i det her Community, så jeg tvivler på, at du vil få svar på dit spørgsmål. Jeg fik selv hjælp af SKAT i begyndelsen, da de endnu ikke havde regler for korttidsudlejning som Airbnb. Det har de nu, så det burde være simpelt at vejlede dig. 
Mvh. Sandra

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

1 Antwoord 1
Sandra856
Level 10
Copenhagen, Denmark

Hej @Kaare12 🍂

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til SKAT og spørge dem. De kommer alligevel til at skulle gennemgå din indtjening hvert år, da Airbnb nu giver besked om udlejning og indtjening. Som jeg tror jeg skrev til dig i en tidligere tråd får vi automatisk besked fra Airbnb når vi skal indberette til SKAT og det gør man med NemID. Så hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem, så det hele er sat rigtigt op fra start. Der er ikke nogen andre danskere der er særligt aktive i det her Community, så jeg tvivler på, at du vil få svar på dit spørgsmål. Jeg fik selv hjælp af SKAT i begyndelsen, da de endnu ikke havde regler for korttidsudlejning som Airbnb. Det har de nu, så det burde være simpelt at vejlede dig. 
Mvh. Sandra

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf