Airbnb heeft voor mij beslist dat ik 20% korting geef

Tiene0
Level 1
Gent, Belgium

Airbnb heeft voor mij beslist dat ik 20% korting geef

Hallo,

Ik ben net nieuw als verhuurder. Toen mijn huis online kwam besliste airbnb dat ik 20% korting zou geven op de eerste drie verhuringen. Er stond een link bij om dit ongedaan te maken, maar die leidde nergens toe. Ondertussen huurden twee gezinnen, maar is mijn opbrengst dus geslonken. Op de site vind ik nergens een toegang tot contact, alleen antwoorden op standaardvragen. Vul ik toch een feedbackformulier in, krijg ik enkel een standaardberichtje terug. Ik zit er mee in mijn maag, voor de 20% inkomsten die ik verloor, maar vooral omdat ik nu merk dat airbnb als bedrijf niet zo makkelijk te contacteren valt. Wat als dan iets echt fout loopt, hoe zal dit worden opgenomen? Bellen naar Dublin zal ik niet doen want met alle feedback die ik hier online las, lijkt dat vooral duur te zijn en weinig effectief. Wie maakte dit ook mee en hoe loste je dit op? En vooral, zullen ze dit later nogmaals beslissen in mijn naam? Alvast bedankt voor de feedback, Tiene

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Tiene0,

  

Je kunt ze bellen op: +31 20 52 22 333 (Wordt wel doorgeschakeld naar Dublin, of ergens anders).

Huidige wachttijd: Ongeveer 10 minuten.

Inderdaad een mailtje sturen (feedback) geeft over het algemeen ook een redelijk resultaat (binnen 24 uur).

Twitter schijnt ook heel goed en snel te werken.

 

Die regel van 20% korting aan de 1e 3 klanten, is relatief nieuw (ongeveer sinds een krap jaar, volgens mij).

En dat is natuurlijk niet in het voordeel van de verhuurder (Uiteraard kun je wel je basis prijs, dermate verhogen. Zodat die korting weer enigszins gecompenseerd wordt. Maar daar kleven uiteraard ook weer nadelen aan).

Het is de bedoeling van Airbnb om zoveel mogelijk verhuurders te vergaren met 3 recensies of meer (dan wordt de bijbehorende sterren beoordeling ook zichtbaar).

Dit maakt het aanbod ruimer, daardoor neemt dus de onderlinge concurrentie toe, met als resultaat dat de prijzen gaan dalen 😞

Want Airbnb wil immers de goedkoopste in de markt zijn. Aantal nachten verhuren is belangrijker dan de opbrengst per nacht.

 

In principe geldt deze korting dus uitsluitend voor de 1e 3 klanten. Maar Airbnb kan in de toekomst zo maar ineens iets anders besluiten. Feitelijk ben je daar ook mee akkoord gegaan.

Onlangs hebben ze bijvoorbeeld nog eigenhandig een periode van 48 uur bedenktijd toegevoegd aan de strenge annuleringsvoorwaarden. Ondanks een overstelpende hoeveelheid kritiek van heel veel verhuurders (was het binnen 6 weken geregeld).

 

Over het algemeen heeft Airbnb het motto: Wie betaald, bepaald!

Dus huurders worden over het algemeen redelijk coulant behandeld, en de verhuurders worden op hun huid gezeten met veel mailtjes (prijzen verlagen, beter je best doen, etc).

Voorbeeldje: 1 Briefje van een dokter, op de dag van aankomst. Is voldoende om een reis geannuleerd en volledig gerestitueerd te krijgen voor de huurder (en daar zit je dan als verhuurder met je strenge annuleringsvoorwaarden).

 

Als er ergens een probleem is, dan probeer ik het in ieder geval altijd eerst netjes zelf onderling te regelen (lukt best wel in veel gevallen).

 

Het is helaas de realiteit. Uiteraard ben je vrij om een concurrent van Airbnb te gebruiken. Maar bedenk wel: Alles heeft zo zijn voor- en nadelen (het is overal wat).

Dus ik hou het (vooralsnog) maar uitsluitend bij Airbnb.

 

Succes.

Johan109
Level 1
Aalst, Belgium

Tine waar staat deze link want ik heb het ook vooren wens deze 20% korting ook te annuleren.

Heb je nog meer nieuwe gekregen ?

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tiene0 @Johan109 ,

Die 20% korting is een introductie aanbieding en je bent zelf vrij deze te gebruiken of niet. Wil je er tussentijds vanaf, ga dan naar de kalender, zoek het "bagagelabel-icoon" en verwijder het.

Contact informatie staat duidelijk op de website, inclusief tel. nr. Helaas voor Belgie is er geen nationaal telefoonnummer, zoals @Cor3 ook al aangeeft. Maar een bericht sturen via de site werkt op zich ook goed. Maar het onderwerp lijkt mij op zich duidelijk genoeg om gewoon zelf af te kunnen handelen,

met vriendelijke groeten,

Emiel

Johan109
Level 1
Aalst, Belgium

Hey Tiene, bedankt hiervoor het is gelukt.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf