Annuleren

G7
Level 2
Hemrik, Netherlands

Annuleren

Hallo allemaal, ik heb heb een vraag een gast/huurder wil annuleren voor 26 november echter hij/zij vragen of ik de reservering wil annuleren. Maar is het niet zo dat zij dienen te annuleren?

 

Dit is wat er bij de boodschap staat

Denis Et Ingrid verzoekt jou om te annuleren
nov. 25ste – nov. 27ste · Rust en geborgenheid in de natuur · 2 gasten

Als je deze reservering annuleert, gaat de annulering per direct in. De standaard boete voor verhuurders is hier van toepassing, maar je kunt ons na de annulering altijd laten weten als er sprake is geweest van een verzachtende omstandigheid.

Als je de reservering behoudt, dan laat je Denis Et Ingrid weten dat je ze tijdens hun reis nog steeds kunt ontvangen.

Reservering Annuleren
Reservering Behouden
 

 

 

Groet

 

Geertjan en Gepke

 

 

4 Antwoorden 4
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

In beginsel dien je als host NOOIT te annuleren. Ook niet als een gast bij jou een dergelijk verzoek indient. Als je namelijk akkoord gaat, ontvang je een negatieve recensie op je profiel, kom je een jaar lang niet in aanmerking voor de status van Super Host, worden de data van de reservering in je kalender geblokkeerd en zul je bij een tweede keer een boete ontvangen van 50 Euro (en 100 Euro bij elke keer daarna).

 

Dus het is heel simpel: Wil een gast annuleren, dan dient de gast dit zelf te doen. Trap dus niet in deze val (want zo zie ik het namelijk echt).

G7
Level 2
Hemrik, Netherlands

Beste Bob, bedankt alvast voor je antwoord. Echter de bovenste regel van het verzoek vermeld een klokje en de volgnde tekst.

Je hebt tot 9 nov om 00:28 om te reageren
Als we nu niets van jou horen, dan wordt de reservering namens jou geannuleerd. De standaard verhuurders annuleringskosten zullen van toepassing zijn.
 Hoe moet ik dit dan zien
 
 
nov. 25ste – nov. 27ste Denis Et Ingrid
2 nachten2 gasten

Betalingsoverzicht
€91
€46 x 2 nachten
-€3
Airbnb Servicekosten (Inclusief BTW)

€88
Oorspronkelijke Uitbetaling
 
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Daar zou ook een optie moeten staan om niet akkoord te gaan met het voorstel van je gast. Dus WEL reageren, maar NIET akkoord gaan.

G7
Level 2
Hemrik, Netherlands

Die optie staat er dus niet. Maar heb net even kontakt gehad met AIRBNB  en gevraagd hoe te handelen en zij geven ook aan dat als ik annuleer ik een strafpunt krijg. en aangezien ik nu al gereageerd heb in het zg time frame kan ik de bal bij de gasten neer leggen.

Die moeten dus annuleren wat dan als nadeel voor hen is dat zij de kosten niet terug krijgen. En als ik het had gedaan hadden zij het complete bedrag terug gehad.

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf