Beleid gedeeltelijke verhuur gemeente Amsterdam

David1856
Level 1
Leiden, Netherlands

Beleid gedeeltelijke verhuur gemeente Amsterdam

Hi allen,

 

Ik lees veel tegenstrijdige berichten over gedeeltelijke verhuur in Amsterdam. Ik bel net met de gemeente en daar krijg ik van een van de medewerkers te horen dat info op de site van de gemeente niet klopt en dat je bij gedeeltelijke verhuur dezelfde regels hebt als volledige verhuur. Dan heb ik het over o.a. de 60 dagen regeling, meldplicht etc. De dame in kwestie gaf aan dat dit nog op de site moet worden toegevoegd.

 

Is dit klantenservice gelul of klopt deze info? En zo ja waar vind ik dit?

 

Ook krijg ik niet helder of ik voor gedeeltelijke verhuur een KvK nummer moet aanvragen. Ik las dat de gemeente gedeeltelijke verhuur ziet als een “bed & breakfast” hiervoor heb ik mij aangemeld en als reactie hierop kreeg ik het formulier ‘Aanmeldingsformulier B&B toeristenbelasting’. Hier vragen ze o.a. om een kvk nummer. Op de site van Airbnb lees ik dat zij toeristenbelasting inhouden per boeking.... :S

Ik merk dat ik door alle onvolledige informatie niet veel verder kom. Als jullie tips/info hebben waarin duidelijk alle voorwaarden staan vermeld voor gedeeltelijke verhuur dan hoor ik deze graag.

 

Thanks alvast!

 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @David1856 ,

Ik denk dat je beter de informatie van Airbnb zelf hieromtrent kunt lezen:

https://www.airbnb.nl/help/article/860/amsterdam

 

Ook haal je Bed&Breakfast en Vakantieverhuur door elkaar.

Voor vakantieverhuur (oa Airbnb) is geen Kvk nummer nodig.

Toeristenbelasting voor Airbnb boekingen in Amsterdam wordt automatisch door Airbnb ge-ind en afgedragen.

vr.gr.,

Emiel

 

Bjorn14
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hallo 

Wij zijn niet meer zichtbaar op site van aibnb . Dit is gebeurd toen we door Airbnb werden verzocht mijn id te uploaden die van mijn vriendin hadden ze al . De b en b staat op mijn naam en het account op mijn vriendin haar naam.

Kregen netjes te horen dat het allemaal goed is doorgekomen maar vervolgens zijn we al 2 weken niet meer zichtbaar.

We hebben al wel 10 x gebeld met ze maar geen oplossing. Sturen dan linkjes door waar je zelf ook al 100 x bent geweest , algemene links.  Mijn id krijgen we er niet meer af en bij Airbnb weten ze het zelf volgens mij niet . Ze gaan echt waardeloos met hun verhuurders om . Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Of heeft een oplossing . Wij horen het graag en wij zouden er echt mee geholpen zijn . Alvast bedankt

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bjorn14,

 

Om je te helpen, hebben we wat meer informatie nodig.

Wat is de link naar je listing?

Want die is kennelijk niet aan jouw profiel gekoppeld?

En anders dan is de advertentie gepauzeerd of zelfs gedeactiveerd.

Het lijkt er in ieder geval op, dat Airbnb je ook niet als verhuurder ziet (Zo kan ik je bijvoorbeeld geen Privé bericht in de Community sturen, wat doorgaans bij verhuurders wel mogelijk is).

 

Als de listing niet aan jouw profiel gekoppeld is.

Dan kan het opladen van je ID in theorie geen verband houden met dit probleem (Of ben je bijvoorbeeld Co-Host op die listing?).

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf