Berekening maandtarief

Ruud2
Level 1
Heemstede, Netherlands

Berekening maandtarief

Net account gemaakt voor verhuur van ons appartement. Tarief per dag ingesteld, constant over gehele jaar, met voor een hele maand 25% korting. Ik word veel benaderd voor aanvragen langer dan een maand, met een veel lagere uitkomst qua huurbedrag. Heb nu zelf geprobeerd. een week gaat goed, 2 weken en 3 weken ook, maar idd vanaf een maand verdwijnen de huurkosten en blijven de reserveringskosten. Weet iemand raad ?

 

Groet, Ruud

5 Antwoorden 5
Castrum-Peregrini0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Bij mij lopen die kortingen ook niet goed en erg in mijn nadeel. Huurders krijgen standaard 20% aangeboden, zelfs als ik de kortingen op nul zet. Dit lijkt me een fout van airbnb te zijn. Maar waar melden daar er geen hulpcentrum meer bestaat?

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik heb even op je profiel gekeken en inderdaad geconstateerd dat er 20% korting wordt geboden bij verblijven >28 nachten. Je schrijft dat je de kortingen op 0 hebt gezet. Zou het kunnen dat je daarnaast nog voor specifieke data een korting hebt ingesteld? Onder "Tariefstellingen" vind je een link met de naam "Je kunt ook een aangepaste prijs instellen voor een specifieke week of maand.". Wellicht staat hier nog iets uit het verleden.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Airbnb verwerkt betalingen voor lange termijn reserveringen (langer dan 28 nachten) in delen. Elke maand wordt het maandbedrag bij je gast in rekening gebracht en aan jou overgemaakt. Ik kan me voorstellen dat je daarom de prijs ziet voor slechts 1 maand in plaats van de gehele periode.

 

https://www.airbnb.nl/help/article/245/how-do-i-pay-for-my-long-term-reservation

https://www.airbnb.nl/help/article/285/how-are-long-term-reservation-payouts-processed

Het is nu 2022 en ik heb nog steeds de problemen met de tarieven. Laatst kon ieman bij me boeken voor 1 euro voor 2 maanden. Allemaal kunnen annuleren en yoga mat ontvangen van Airbnb als excuus.  Maar nu gebeurde het dus weer. Ik heb geen korting aanstaan, geen afwijkende tarieven en toch gebeurt het  dat mensen kunnen boeken voor minder dan ik aan energieprijzen betaal.  Ik hoor graag tips. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ellen875 

 

Korting percentages kunnen op verschillende lokaties staan,

oa op verschillende plekken in de kortingen sectie, maar ook  in regel sets.

Loop ze allemaal na.

 

Kijk ook of er een vast prijs is ingesteld voor een specifieke week of maand, een veel voorkomende oorzaak voor "afwijkende" prijzen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf