Direct reserveren

Sharmie0
Level 1
Belgiek, BE

Direct reserveren

Beste l.s,

Ik als verhuurder heb voor deze optie gekozen. Hoe weet ik of deze gasten daadwerkelijk dan aan Airb&b hebben betaald em dus daarmee deze boeking definitief is? Heeft iemand hier ervaring mee? Of is t zo als een boeking door Airb&b bevestigd wordt dat t betekent dat de betaling binnen is??? Hoor graag jullie ervaring en dank alvast.

Grt Sharmie
8 Antwoorden 8
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Zodra een gast daadwerkelijk heeft geboekt,  krijg je een bericht van Airbnb  via je mail. Je ziet ook bij Je Reserveringen in het groen:Geaccepteerd.  Meestal heeft de gast je ook een berichtje  gestuurd  met antwoord op je welkomstbericht  die je  hebt geplaatst in  de instellingen van  Direct Reserveren

Hans22
Level 2
Deventer, Netherlands

Ik ben benieuwd of je 'Direct reserveren' ook voor bepaalde dagen/weekenden kunt doen en niet voor de andere dagen.

Heb je heir ervaring mee?
Dan hoor ik dat graag!

Alvast dankjewel!
Hans

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo Hans, 

Direct Reserveren  is nu  aan of uit, voor alle dagen, maar  het is een aardige  optie,  die je zou kunnen voorstellen in de  Community groep Host Voice, waar  je  tips van hosts aan Airbnb  kwijt  kan.

Christina104
Level 1
Ichtegem, Belgium

Direct boekingen zijn niet juist. Nadat er bij mij een direct boeking binnen liep en ik vaststelde dat de persoon zijn verwachting niet overeenkwam met mijn verhuring van kamers (hij wilde een volledig huis huren) annuleerde ik zijn boeking. A) Ik vernam van Airbnb dat zij mij 50 euro zouden aftrekken ook al was het een direct boeking!!!. B) Ik vertrok naar buitenland waar er geen internetverkeer mogelijk is. Airbnb weigerde de annulering en uiteindelijk heeft huurder zelf zijn reservering opgezegd en toen kwam die anderhalve week weer vrij en kreeg ik drie reserveringen die ik niet kon bevestigen. Direct reserveren funktioneerd voor mij niet, heb dit afgevinkt. Waardeloos. Ben zelf het slachtoffer hiervan geworden en kan de geleden schade op niemand verhalen.

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

Ja je krijgt automatich bericht bij mij verloopt het vlekkenloos.o de betaling als de klant er is .krijg je meestal een bericht dat het geld gestord is .Ik vind het een prima systeem .

 

Albert244
Level 1
Zevenaar, Netherlands

Ik overweeg direct reserveren in te stellen. Maar het is me niet duidelijk of ik dan alsnog een reservering kan annuleren.

Soms heb ik, ondanks dat een gast aan alle voorwaarden voldoet een slecht gevoel en wil ik de mogelijkheid hebben om zonder kosten deze reservering vooraf te annuleren. Kan dat?

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Albert244 

Dan kan:
Direct Reserveren

Verhuurders met Direct Reserveren kunnen 100% boetevrij annuleren als ze zich ongemakkelijk voelen over een reservering. Meer informatie.
https://www.airbnb.nl/help/article/990/i-m-a-host--what-penalties-apply-if-i-need-to-cancel-a-reserv...

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

ook heb ik bij direct reserveren aangevinkt dat alleen gasten met eerdere goede recensies direct kunnen boeken.

Daardoor krijg je alleen directe boekingen  van ervaren gasten,  andere  gasten (nieuwkomers)   kunnen wel een aanvraag indienen zodat je alsnog  kan  bekijken of je ze wilt accepteren. Je kan de reservering altijd ongedaan maken wanneer je je niet prettig voelt. https://www.airbnb.nl/host/instant-book

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf