Hoe regel ik de betaling voor een bootje?

Fransis0
Level 2
Groningen, Netherlands

Hoe regel ik de betaling voor een bootje?

Beste mensen, 

 

Ik verhuur mijn woonwagen via AirBnB. Bij de woonwagen is ook een bootje met motor die mensen voor 10 eu per nacht bij kunnen huren. Mijn vraag is: weet iemand of je deze betaling ook via AirBnB kan laten lopen of moet je dit zelf regelen met de gasten door bijvoorbeeld een tikkie te sturen o.i.d. 

 

Hartelijke groet, 

 

Fransis Bosch

06-19258472

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Fransis0,

Je zou het een en ander inderdaad zelf onderling kunnen regelen.
Maar formeel wordt dit afgeraden door Airbnb (of is dit zelfs tegen de regels van Airbnb).

Een andere optie zou zijn, dat je een tweede advertentie van je woonwagen aanmaakt – inclusief het bootje – en een daarop aangepaste prijs. Als je de kalenders van de nieuwe en de bestaande advertentie aan elkaar koppelt, dan voorkom je daarmee ook dubbele boekingen.
Op deze manier kan je dan netjes het een en ander via Airbnb laten verlopen.

En andere optie is, dat je een advertentie maakt voor alleen het bootje.
Maar daar kleven ook weer nadelen aan. Want dan krijg je wellicht klanten die alleen het bootje komen huren.

Nadeel is natuurlijk wel, dat je in beide gevallen 2 advertenties bij moet gaan houden.

Succes!

Fransis0
Level 2
Groningen, Netherlands

Dank je wel Cor! 

 

Ik wacht gewoon tot AirBnB de mogelijkheid online creeert om via een keuzemenu de huurders de gelegenheid te geven elementen als  fietsen, een boot etc. bij te huren. 

 

Hartelijke groet, 

 

Fransis 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Fransis0,

 

Dit onderwerp wordt eigenlijk wel meer aangekaart, met name op de Engelstalige Community.

Ook is dit weer een vraag die voorgelegd is aan de Airbnb CEO voor de komende Q & A in Oktober.

Er zijn nog een paar opties:

  • Als gasten aangeven dat ze het bootje willen huren, dan kun je daar een aangepaste prijs voor maken met behulp van een speciale aanbieding (Als het tenminste een informatie-aanvraag betreft, en nog geen boeking).
  • Je kunt het resolutiecentrum gebruiken om extra geld te vragen voor het bootje.
    Let wel: De gast moet dit dan wel accepteren!
    Dus je bent afhankelijk van de gast, of je extra betaald krijgt.

 

Je kunt wachten totdat Airbnb, je de door jouw gewenste functionaliteit verschaft. Maar dat kan nog wel even op zich laten wachten 😞

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf