Liever geen groepsaanvragen, hoe in te stellen?

Simone53
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Liever geen groepsaanvragen, hoe in te stellen?

Dag allen,

 

Sinds kort verhuur ik ons huis op Airbnb. Nou wil ik graag ergens aan kunnen geven dat ik liever gezinnen of een stel in mijn huis heb en geen groepen vrienden. Waar en hoe zou je dat kunnen doen? Zijn er mensen die ervaringen hebben met "groepen vrienden" die jouw huis huren? Ik maak me een beetje zorgen dat het vooral een "party" wordt in je huis of is dat onterecht?

 

Graag jullie reacties.

 

Mvg,

Simone

5 Antwoorden 5
Carien0
Level 1
The Hague, Netherlands

Hou Simone, wilde precies dezelfde vraag stellen: hoe aan te geven dat je alleen gezinnen wilt ontvangen. Ik moet nu veel mensen weigeren omdat ze met zes personen een feestweekend eillen vieren en daar vind ik mijn mooie huis niet geschikt voor.
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Hallo Carien en Simone,

 in je reserveringsinstellingen (advertenties beheren -> Kalender en meer-> Linker menu -> reserveren ->  Huisregels. Het kan geen kwaad om ook in je  beschrijving  en in je  huisregels expliciet te benoemen dat  je huis of appartement niet geschikt is voor feesten,  luide muziek of luide conversaties na  een bepaald uur ( bv  na 11 uur 's avonds omdat  je goede vrienden wil blijven met je buren). Hieronder een plaatje van mijn  instellingen: bewerk reserveringen

Frank638
Level 2
Helmond, Netherlands

Naar mijn ervaring leveren groepen van meer dan 2 personen, altijd problemen op, aangezien men altijd denkt dat de ander toch immers de verantwoordelijk gaat nemen alles weer netjes achter te laten.
Mogelijk vormen gezinnen inderdaad een uitzondering omdat de ouders deze verantwoordelijkheid al nemen.
Mijn oplossing is om meerdere advertenties aan te maken met een los enkel of dubbel bed.

Hopelijk heb je daar wat aan Simone.

Groetjes Frank

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Frank638 @Simone53 @Mirjam0 @Carien0 Ik vermeld, onder andere, dit in de aanvullende huisregels :

 

Aanvullende regels
Be considerate to your neighbors and fellow Blue Bay guest and residents.
No loud noise or music in the villa and the common areas.
No noise between 10pm and 8am.
Parking in designated areas only.
No pets can be brought to the villa.

Wij verhuren een groot huis, en merken dat het vrijwel altijd mis gaat als mensen zelf een 'muziekinstallatie' meebrengen. Daarom heb ik de volgende formulering aan de huisregeles toegevoegd:

In de buitenruimte is beperkt versterkte muziek toegestaan tot 22:00 uur, in binnenruimtes tot 24:00 uur. Het gebruik van een zelf meegebrachte PA-installatie is niet toegestaan.

Het werkt niet altijd preventief, want de meeste gasten lezen de huisregels niet of slechts beperkt, maar het geeft je wel de mogelijkheid om meteen in te grijpen als er een muziekinstallatie met speakers opgebouwd wordt. In goed overleg 'alleen rustige muziek' toestaan heeft helaas tot enkele nare ervaringen geleid, dus dat doen wij niet meer.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf