Nieuw en zie geen profiel

Marjolein9
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Nieuw en zie geen profiel

hallo, 

 

ik ben nieuw als verhuurder. Omdat het om mijn eigen huis gaan is het best even spannend. Nu heb ik een aanvraag die ik moet goedkeuren. Ik heb juist automatisch reserveren uit staan om deze reden. 

 

Helaas kan ik weinig vinden over de persoon die mijn huis wilt huren. Weinig op zijn profiel en geen recensies. Kan dit wel bij deze instelling of zie je dat alleen als het wel automatisch gaat? 

 

Ik heb de tip ergens op dit forum opgevolgd om via de chat meer info te krijgen maar vraag me bovenstaande wel af.  Bedankt!  Groetjes Marjolein 

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marjolein9,

 

Ja, dit komt helaas wel meer voor.

Zo te horen is de mogelijke gast ook een ‘nieuweling’ op Airbnb (voor nu neem ik aan, dat het om een informatie-aanvraag gaat en niet om een reserverings-aanvraag).

Je kunt inderdaad via de chat-functie om extra informatie vragen.

 

Het is echter mijn ervaring dat veel gasten, zeer weinig informatie over zichzelf in hun profiel hebben staan.

Meestal is het niet meer dan de stad en land van herkomst, op welke school ze gezeten hebben, wanneer ze lid geworden zijn. En als je geluk hebt een goed gelijkende foto. Zelfs de getoonde naam komt soms niet overeen met de echte naam.

Ook wordt bij een informatie-aanvraag, alleen de voornaam getoond. Dus dat geeft ook niet veel houvast.

Het blijft internet, dus mensen willen over het algemeen ook wel een beetje huiverig zijn, voor het openbaar verschaffen van persoonlijke informatie.

 

Als je om meer informatie vraagt, zou ik niet al teveel persoonlijke dingen vragen. Maar meer om: Waarom wil je bij mij huren, wat is je reisdoel, wat zijn je verwachtingen, wat is de aard en de samenstelling van de groep en dat soort zaken.

 

Het feit dat je een accommodatie in Amsterdam te huur hebt, vormt mogelijk ook al een beetje een uitdaging op zich. Het reisdoel in Amsterdam, laat zich immers meestal wel raden.

 

Succes!

Marjolein9
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dank je Cor! Ik heb inderdaad wat info gevraagd en een sociaal media account maar even voor de check. Inmiddels zijn ze dit weekend geweest en ook al ging er iets stuk ze hebben het keurig achter gelaten. Een goede eerste ervaring!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf