Ontbijt

Ancora0
Level 2
Hillegom, Netherlands

Ontbijt

Hallo,

Wij gaan binnenkort starten met Airbnb.

Natuurlijk zorgen wij voor een ontbijtje al dan niet bij de prijs inbegrepen.
Maar hoe organiseer je dat?

Doe je dit voor alle ochtenden van de reserveringen? Of in 1 x voor alle ochenden. Per persoon
Wat serveer je als ontbijt?
suiker, melkjam, hagelslag, boter enz. in kleine cupjes ?

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ancora0,

 

Gefeliciteerd met jullie intentie!

Wijzelf serveren geen ontbijt, dat laat onze situatie eigenlijk ook niet toe.

En ik prijs me daar zelf ook gelukkig bij!

Waarom: Besef heel goed dat je het niet gauw goed doet.

Want immers: Over smaak valt niet te twisten.

 

De een heeft het liever zus, en de ander heeft het liever zo.

Je zou bij check-in bijvoorbeeld kunnen informeren: Wat gasten op prijs zouden stellen als ontbijt (Binnen jullie mogelijkheden natuurlijk).

Kortom: Goed over nadenken wat je wilt aan gaan bieden dus.

Denk daarbij ook aan dieetwensen en eventuele culturele achtergrond.

Ook op de rest van het internet zullen ongetwijfeld goede tips te vinden zijn.

 

Nog een tip: Even goed nadenken over de prijsstelling. Als je de optie ontbijt aanvinkt. Dan is het bij je nachtprijs in begrepen - voor iedere nacht. En anders dan moet je vermelden dat er tegen meerprijs ook Ontbijt geserveerd kan worden. Maar dan moet je dat extra (cash) af gaan rekenen - en dat is eigenlijk niet in lijn met de regels van Airbnb.

 

Wellicht dat andere verhuurders wel hele goede tips hebben voor jullie.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Ancora0
Level 2
Hillegom, Netherlands

Cor bedankt voor je reactie, leuk!

Je reactie viel mij zo net op! heb het weken over het hoofd gezien...

Daarvoor mijn excuses.

 

Vriendelijke groet, 

Ancora.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ancora0,

 

Geen probleem, succes ermee!

dag Ancora,

Wij beginnen net op Airbnb en willen naar keuze van de gasten wel/niet ontbijt aanbieden, uiteraard tegen betaling. Wat zijn inmiddels jullie ervaringen met het verzorgen van ontbijt? Wat bieden jullie, voor welke prijs, en is dat naar tevredenheid van jullie/de gasten? En hoe doen jullie het met de betalingen? Een pinapparaat huren kan m.i. bepaald niet uit.

mvrgr, Marian

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo @Marian0

 

Alhoewel je berichtje gericht is @Acora schrijf ik je toch even.

In je listingfoto's -mooie ruimte bied je aan!- zag ik dat je zowel een koelkastje als een magnetron en ook de mogelijkheid om zelf koffie en thee te maken aanbiedt, dus gasten kunnen in prinicpe zelf makkelijk voor hun ontbijt zorgen, denk ik. 

Als je toch de mogelijkheid tot een door jou verzorgd ontbijt aan de gasten wilt aanbieden,  kun je dat het beste in je listing beschrijving vermelden, met de prijs die je daarvoor wilt rekenen. Mensen kunnen dan eventueel de kamer inclusief ontbijt reserveren en dan kun je dat meteen bij de boeking middels een speciale aanbieding verwerken en hoef je je dus verder niet met de betaling te bemoeien als de gasten er eenmaal zijn, wel zo makkelijk.

De prijs van zo'n ontbijt hangt denk ik af van wat je wilt bieden: ikzelf bied een zgn continental ontbijt aan, ik ga er dan vanuit dat gasten weten dat ik dus geen eieren kook of bak, en ik voorzie dan in fruit, broodjes, kaas, jam e.d.,yoghurt en müsli en per keer wat ik zo'n beetje zie in de supermarkt, ook afhankelijk van hoeveel nachten mensen bij mij verblijven, in geval van meerdere nachten geef ik  bv. iedere ochtend een ander zoet broodje en een ander sapje . Bij mij is dat overigens inbegrepen bij de prijs van de overnachting.

Mij lijkt dat een prijs van €7,50 p.p. voor een 'full breakfast' -dus inclusief eieren- redelijk is, maar daar hebben degenen die betaald ontbijt serveren vast meer kijk op.

 

Veel succes en plezier gewenst met het 'hosten'!

Vriendelijke groet

Barbera

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf