Tariefsinstellingen

Jan102
Level 1
Kitchener, Canada

Tariefsinstellingen

Hallo, graag wil ik mijn huis verhuren, geschikt voor totaal 6 personen.

Nu wil ik het huis aanbieden per persoon per nacht, hoe meer personen hoe lager in verhouding de prijs per nacht. Voorbeeld, prijs bij 2 personen 50 Euro per persoon per nacht, prijs bij 3 personen 45 Euro pppn, bij 4 personen 40 Euro pppn, bij 5 personen 35 Euro pppn en bij 6 personen Euro 30 pppn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat invoer in het Airbnb stysteem en of dit überhaupt mogelijk is? Dank!

1 Antwoord 1
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Nee, dat is niet mogelijk. Via de website kun je alleen een extra (vaste) prijs bepaling voor extra gasten vanaf een bepaald aantal. Dus je bepaalt een prijs voor de ruimte, vervolgens bepaal je voor hoeveel gasten die prijs geldt (bijvoorbeeld 1 of 2). Daarna kun je per extra gast een vaste prijs opgeven. In jouw geval zou ik een prijs tonen voor 1 gast en in je advertentie heel duidelijk verwoorden hoe de prijsstelling is voor extra personen. Als je vervolgens een reserveringsaanvraag ontvangt, zou je je gasten een prijsvoorstel moeten doen (dat kan wel via de site) conform de prijsstelling.

 

Persoonlijk denk ik dat dat voor een gast wel wat ingewikkeld wordt. Daanraast moet de gast erop vertrouwen dat je daadwerkelijk dat aanbod doet. Als je dat namelijk niet doet, betaalt de gast teveel en zal hij/zij zijn boeking kunnen annuleren, zonder restitutie van de Airbnb fee. Misschien moet je toch nog eens nadenken of deze manier van werken inderdaad voor jou het meest geschikt is.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf