Veranderen van tarieven

Véronique40
Level 1
Gent, Belgium

Veranderen van tarieven

Hallo

We zijn nieuw in het verhuren. Ik heb slimme tarieven ingesteld met een min. prijs maar ik zou vanaf september die min. prijs lager willen zetten. Buiten manueel alle prijzen aanpassen zie ik niet echt hoe dat kan. 

En als ik de prijzen nu al aanpas, verandert dat dan voor de reeds verhuurde data?

Bedankt voor jullie hulp.

Véronique

 

4 Antwoorden 4
Mercedes22
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi!

 

Volgens mij kan het inderdaad niet anders dan manuel want als je bij slimme tarieven de laagste tarief aanpast dan geldt dit over de hele linie. 

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Handmatig is inderdaad de manier. En het is niet zoveel werk hoor. Je kunt 1 september aanklikken in je kalender en dan als einddatum 30 september kiezen. Daarmee verander je voor alle dagen in september in een keer de prijs. Je verandert hiermee NIET de prijzen voor reeds geboekte nachten september.

Maroesa0
Level 1
Zwijndrecht, Netherlands

Hallo ik ben nieuw (4 dagen) bij Airbnb, heb netjes mijn advertentie aleemaal ingevoerd en geplaats online. Tweede dag heb ik mijn prijzen een beetje aangepaast,(betje uitprobeert met Slime prijzen aan of uitzetten -help niet) zo als het hort en ging goed. Later op de dag ging ik kijken op welke pozitie staat mijn advertentie , toen zag ik dat mijn prijs VERDUBELD was(naar 339€/nacht ipv. 169€ in (het hoofd seizoen bijv. 21.7.18 tot 28.7.18 waar gemiddelde prijs bij andere verhuurders in omgeving is 172€ )dus als gasten dat willen boekken  komt een enorme week prijs uit en gaan automatisch naar andere goedkopere apartementen kijken.  Nu doe ik al 2 dagen spiten op instelingen hoe ik dat enorme prijs kan veranderen en niks helpt.

Kan iemand mij vertelen hoe kan dat??? 

Alvast vriendelijk bedankt , Marusa

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Maroesa0,

 

Ik heb geen ervaring met slimme tarieven, want dat wil ik absoluut niet gebruiken. Omdat het met compleet verkeerde tarieven op de proppen komt (Ongeveer de helft van wat wij doorgaans weten te realiseren).
In de kalender (op een PC) kun je precies zien welk tarief je per dag ingesteld hebt (Als je in het maand overzicht zit).
Als ik nu naar je kalender kijk, dan staat je gemiddelde nachtprijs voor de week van 21-7 t/m 28/7 op € 203 (Dus geen € 339).
Heb je geen andere instellingen aangezet, zoals een speciaal weekendtarief?, Staat je munteenheid wel goed ingesteld? etc.

 

Succes.

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf