Vragen beantwoorden van mogelijke huurders die nog niet hebben geboekt

Vragen beantwoorden van mogelijke huurders die nog niet hebben geboekt

Ik ben sinds kort begonnen met verhuren van appartementen. Afgelopen week 2 potentiele huurders die vragen hebben en met mij willen bellen. Helaas worden de telefoonnummers en emailadressen afgeschermd en speelt Airbnb reacties over en weer door. Hierdoor is een van de huurders afgehaakt. Wat ik vreemd vind is dat ik opzoek ben naar een verblijfsplek op Jamaica. Zonder boeking is het mogelijk om per email te communiceren met de verhuurder. Hebben jullie daar ervaring mee?

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @George521 ,

Ik begrijp het probleem niet zo. Ten eerste is Airbnb een platform voor gasten, niet voor huurders. Geinteresseerde personen kunnen via airbnb message vragen stellen en de gastheer/vrouw kan ze beantwoorden. Prive email en/of tel.nr wordt pas bekend gemaakt als er een boeking plaatsvind. Het laatste deel van uw  bericht begrijp ik niet helemaal, mischien kunt u het toelichten  ?

met vriendelijke groeten,

Emiel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @George521,

 

Telefoonnummers worden door Airbnb afgeschermd als er nog geen sprake is van een boeking.

Dat is ook wel te begrijpen, want Airbnb wil natuurlijk voorkomen dat huurders en verhuurders onderling afspraken gaan maken over de verhuur, buiten Airbnb om.

 

Dat is dus de reden. Huurders zouden dit ook moeten weten.

 

Ook het mailen verloopt om diezelfde reden, via Airbnb. En dus niet middels reguliere directe e-Mail.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf