berichtencentrum bijlagen

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

berichtencentrum bijlagen

hallo,

kan iemand mij wegwijs maken in het gebruik van bijlagen in het berichtencentrum van Airbnb?

 

Ik krijg regelmatig berichten van huurders die verwijzen naar ingesloten bijlagen, zoals foto's van identiteitskaarten of huisdieren..

Maar ik weet niet hoe ik deze bijlagen kan openen..?

 

Iemand?

 

Danku!!

7 Antwoorden 7
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Steven294 ,

Je kunt de bijlagen openen in je mailbox (die gekoppeld is aan het Airbnb account)

In de "inbox" kun je geen bijlagen openen. 

Met vriendelijke groet,Emiel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Steven294@Emiel1,

 

Helaas worden bijlagen, mail prioriteit, CC's, en dat soort zaken, er door het systeem van Airbnb ALTIJD 'afgestript'.

Dus als je documenten met de gast wilt communiceren, dan zal je ze (bijvoorbeeld) eerst om hun ‘echte’ mail adres moeten vragen (en dus NIET het door Airbnb ‘gegenereerde’ mail adres).

En ze vervolgens op hun 'echte' mail adres, een mail met bijlage sturen.

Dat kan soms een beetje verwarring veroorzaken, want niet iedereen begrijpt dat helemaal.

 

Ps.

Mail addressen uitwisselen via de Airbnb 'message thread' (inbox), kan alleen als er sprake is van een bevestigde reservering. Tijdens de aanvraag fase worden Mail addressen automatisch omgezet naar de tekst: EMAIL HIDDEN.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

super bedankt @Emiel1 en @Cor3

 

Ik zat de ganse gmail box binnenste buiten te keren, niets te vinden (ben gmail niet gewend) 😉

 

steven

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Steven294 ,

Uiteraard kun je alleen bijlagen sturen als er sprake is van een bevestigde reservering !

Ik ging er in mijn eerste antwoord vanuit dat dit het geval is en dan kunnen jij en je gast bijlagen gewoon uitwisselen mbv het tijdelijke Airbnb-mail-adres, zoals ik eerder heb  aangegeven en hier ook staat:

Hoe ziet mijn e-mailadres eruit voor andere mensen?

Als er GEEN sprake is van een bevestigde reservering kun je GEEN bijlagen sturen en worden emailadressen, internetadressen etc  "geblocked" (niet zichtbaar, zoals @Cor3 ook al aangaf), behalve als het internetadressen van AIRBNB zelf zijn. Dus je kunt je potentieele gast wel bijv. je homepage toesturen, in jou geval Mijn homepage

Met vriendelijke groeten,

Emiel

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Steven294,

 

Zelf gebruik ik bijvoorbeeld Dropbox om onze huis handleiding met onze gasten te delen.

 

Tevens moeten wij van onze gasten de identiteitsgegevens hebben.

En sommige gasten zijn daar huiverig voor - om die via een 'open' internet kanaal met ons te delen.

Dus dan willen ze ons ook graag een beveiligd document sturen.

En dat geeft inderdaad soms wat strubbelingen.

Want per definitie gaat dat dus de eerste keer bijna altijd mis.

Zo van: Zie de bijlage.

Maar niets te vinden natuurlijk.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Steven294@Emiel1,

 

Nog even een kleine kanttekening.

Als een gast vanuit zijn reguliere mail-client (bijvoorbeeld GMail of Outlook) op een bestaand Airbnb bericht reageert met een bijlage (Ook in het geval van een bevestigde reservering).

Dan verdwijnt toch echt de bijlage (Heb het al regelmatig bij de hand gehad, ook onlangs nog).

De bijbehorende tekst komt wel netjes in de Message Thread terecht.

Voor zover ik nu weet kun je alleen bestanden toevoegen aan de Message Thread vanuit de App.

Die komen dan wel aan.

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

ik had onlangs een huurder die slechts 2 van de 3 bijlagen had ontvangen.... ook een probleem!! (ook al was dit gewoon een copy/paste van de huisregels, toch stonden ze daar zonder beddengoed...)

Je kan er niet op rekenen, dat maakt het voor mij onbruikbaar.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf