kosten en verhuur

kosten en verhuur

Goedemorgen ,

 

Ik heb een aantal vragen, Ik heb een bed and breakfast alleen open in de zomermaanden met verschillende kamers moet ik nu per kamer een andere advertentie aanmaken ? vindt dit wel heel omslachtig en wat worden nu per nacht mijn kosten 3 procent of toch 20 procent niet duidelijk en hoe kan ik een medewerker te spreken krijgen om dit goed uitgelegd te krijgen. Ik stond jaren op booking maar vanwege de hoge kosten wilde ik nu overstappen maar ik vind dit wel erg omslachtig zo,

 

groetjes Silvia

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Silvia759,

 

Ja, je zult per slaapkamer een aparte advertentie aan moeten maken, zodat ze afzonderlijk geboekt kunnen worden. Leidend hierin is namelijk de bijbehorende kalender. Ik mag aannemen dat de slaapkamers min of meer hetzelfde zijn, dus dan kun je ook het een en ander kopiëren (Als je eenmaal de eerste advertentie aangemaakt hebt).

Je zou zelfs ook nog combinaties van die kamers aan kunnen bieden – in weer extra advertenties.

Zodat je ze als groeps-arrangement aan kan bieden (De bijbehorende kalenders kun je dan koppelen. Om er zo voor te zorgen dat je niet dubbel geboekt wordt).

 

Jij bepaalt de prijs, op basis van je nachtprijs, eventuele schoonmaakkosten, minus eventuele kortingen voor een langer verblijf. Airbnb doet daar ongeveer 12 a 15% bovenop, zijnde de huurder service kosten (Dat is dus wat de gast uiteindelijk betaalt). In de kalender kun je dat zien, wat een gast ongeveer moet gaan betalen.

Airbnb houdt ook 3% + BTW in op je uiteindelijke uitbetaling van je vraagprijs (Verhuurder service kosten).

Voorbeeld: Vraagprijs per Nacht is € 100

De klant betaald dan ongeveer € 115

En jij ontvangt dan ongeveer € 96

 

Je kunt Airbnb bereiken op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig).

Is eigenlijk niet bedoelt voor uitleg, maar om problemen aan te kaarten.

De Help functie van Airbnb is wel behoorlijk goed. Gebruik die eens, zou ik zeggen.

 

Wellicht dat je het een en ander omslachtig vindt, maar ze moeten een oplossing aanbieden die voor zo’n beetje iedereen werkt. Kennelijk heeft dit je er toch niet van weerhouden om over te stappen van Booking.Com naar Airbnb. Want Airbnb is tegenwoordig wel zo’n beetje marktleider – als het om online aanbieden van accommodaties gaat.

Er zijn meerdere aanbieders voor de online verhuur van accommodaties. Maar ze hebben allemaal zo hun eigen voor- en nadelen (De wet van behoud van ellende, zeg maar).

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf