mijn advertentie wordt niet gevonden

Lieven1
Level 1
Ghent, Belgium

mijn advertentie wordt niet gevonden

Ik ben nieuw op Airbnb en heb een appartement te huur gezet op Airbnb. Ik ontvang geen enkele aanvraag. Als ik zelf als potentiële huurde rop zoek ga naar mijn appartement (door gepaste filters) in te geven, komt mijn advertentie niet/nooit te voorschijn.

17 Antwoorden 17
Claire297
Level 1
Ghent, Belgium

Ik ervaar hetzelfde probleem...

Gwenny0
Level 1
Bruges, Belgium

wij hebben net hetzelfde probleem...kan iemand ons een tip geven?

Gerrit10
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Precies hetzelfde probleem, advertentie is niet te vinden ookal zoom je geheel in, en mijn advertentie zou de goedkoopste moeten zijn in zijn klasse.

Frank222
Level 1
Loosdrecht, Netherlands

Ook ik heb dit probleem maa heeft iemand OF IEMAND VAN AIRBNB een oplossing voor dit probleem??

Ryanne0
Level 2
Kaatsheuvel, Netherlands

Dat heb ook gezien, soms is mijn advertentie niet zichtbaar. Maar wanneer je dan weer opnieuw zoekt komt hij wel naar voren.

Ik dacht dat ik de enige was.

Liset1
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Wij hebben eergisteren een nieuw advertentie online gezet en nog steeds niet zichtbaar. Ik kijk daarbij vooral naar de plattegrond.. Al enig idee wat het kan zijn? Ik heb wel eerdere advertenties gehad op een ander adres, misschien ligt het daaraan? Hebben jullie dat ook gehad? Van wat ik begrijp moet dat geen probleem zijn. Airbnb, we horen het graag!

Liset1
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Wij hebben eergisteren een nieuw advertentie online gezet en nog steeds niet zichtbaar. Ik kijk daarbij vooral naar de plattegrond.. Al enig idee wat het kan zijn? Ik heb wel eerdere advertenties gehad op een ander adres, misschien ligt het daaraan? Hebben jullie dat ook gehad? Van wat ik begrijp moet dat geen probleem zijn. Airbnb, we horen het graag!

Michelle218
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Wij ervaren hetzelfde probleem. Iemand al contact/reactie van Airbnb gehad?

 

Liset1
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Geen antwoord gekregen maar het is bij ons wel opgelost! Alleen het stomme is, dat ik niet meer weet hoe! Volgens mij (maar bind me er niet op vast..) was het een questie van 24 uur wachten.. Zo suf dat ik het niet meer weet. Als het nog te binnen schiet, laat ik het weten! En geef het 24 uur..

 

Groetjes,

Liset

Liset1
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Kwestie.. Al voelde het wel als een queeste 🙂

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Michelle218,

 

Heb je adverentie bekeken.

Maar kan alleen maar worden geboekt op 4  nachten in oktober en 5 nachten in december.

Alle(!) andere dagen (tot ver in 2018) staan op niet beschikbaar. Controleer evt. je kalender als dat niet klopt.

 

Met vr.gr.,

Emiel

Egbert-Jan0
Level 2
Evergem, Belgium

Beste, Ik heb een probleem. Ik zou graag dat ons huis in de provincie Almeria gevonden wordt, nu is het enkel onder de plaatsnaam, wat nooit kan gevonden worden,

Weet iemand hoe ik dit moet aanpassen, dankjewel mvg Heidi

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Egbert-Jan0,

 

Gelukkig voor jouw, werkt het niet helemaal zo.

Gasten kunnen zoeken op basis van allerlei criteria. En de zoekmachine van Airbnb zal er dan automatisch voor zorgen dat er ongeveer 300 accommodaties gepresenteerd worden als resultaat van je zoekactie (Indien nodig wordt zelfs de locatie ‘opgerekt’ om meer accommodaties te presenteren).

 

Dus als gasten zoeken op Almeria, en ze geven daarbij specifieke voorzieningen en eisen op (waar jouw accommodatie aan voldoet). Dan wordt je vanzelf gevonden.

 

Ik heb even gekeken naar je advertentie: “Casa en Vera 6 pers con vista al mar, las montañas”.

En daarbij valt me wel op, dat een groot deel van je kalender ‘dicht’ staat. Wellicht omdat het dan al bezet is met huurders – of iets dergelijks.

Je kan ook eens een kijkje nemen op de pagina: ”Voortgang” -> “Aantal keer bekeken” van je advertentie.

Dan zie je of je inderdaad wel of niet gevonden wordt.

 

Omdat je advertentie ondertussen de status “Nieuw” verloren heeft, en omdat deze advertentie ook nog geen recensies heeft. Zal je niet erg hoog scoren in de resultaten van de zoekmachine (Dat is eigenlijk het grootste probleem). Het enige wat je daar eigenlijk tegen kan doen, is voorlopig de prijs nog enigszins verder verlagen. Ik weet het: Is erg vervelend. Maar dat is eigenlijk de enige optie, om gasten aan te trekken en daarmee dus recensies te verwerven (het aantal recensies is namelijk ‘voer’ voor de zoekmachine. Een hoge bezettingsgraad is namelijk fijn voor Airbnb).

Aan de andere kant, een nog lagere prijs voor een heel en compleet huis – zonder recensies, zal ook wantrouwen wekken (Men zal zich kunnen afvragen of dit een “scam” is).

 

Je locatie aanpassen gaat feitelijk niet (want je kunt het pand niet op je schouders nemen en ergens anders neerzetten).

Het is natuurlijk niet voor niets, dat 1 van de belangrijkste regels in de toerisme-industrie is: Locatie, Locatie, Locatie!

 

Voor een ieder die bang is dat zijn of haar accommodatie niet gevonden wordt, de volgende tip:

Zoek in je plaats of regio, met precies al je eigen voorzieningen, beschikbaarheid, prijs (en zorg ervoor dat je browser cache leeg is). Eventueel kun je nog inzoemen op de locatie.

En dan moet je advertentie gevonden worden. Als dat niet zo is, dan kan het ook zijn: Dat je een probleem in je kalender hebt staan (Kalender staat op de een of andere manier ‘dicht’, door tegenstrijdige instellingen. Voorbeeld: Inchecken alleen op Zaterdag, Terwijl je handmatig alle Zaterdagen onbeschikbaar hebt gemaakt). Nog een andere optie is, dat je advertentie wellicht gepauzeerd of zelfs gedeactiveerd staat.

 

Op de pagina: ”Voortgang” -> “Aantal keer bekeken” van je advertentie. Kun je het daadwerkelijke aantal bezoeken van je advertentie – gedurende de afgelopen periode - zien staan (Helaas staan je eigen ‘kijkjes’ er ook bij).

 

Succes.

Egbert,

Ik had iets soortgelijks, ik heb bij "Advertentie gegevens" de Locatie gewijzigd van "algemeen" naar "specifiek". Ik weet niet of jij je instellingen ook zo hebt staan. Wellicht dat het helpt.

 

groet

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf