reservatie ontvangen ...wat nu?

Ronald13
Level 1
Belgium

reservatie ontvangen ...wat nu?

Hallo

 

We zijn nog maar enkele maanden lid van Air bnb en hebben onze vakantiewonong te huur gezet.

We hebben nu voor de 1ste maal een reservatie voor 27/4 tot 9/5 2017. De dame in kwestie heeft ook voor de 1ste maal via air bnb gereserveerd...dus is net zo nieuw als wij... Ik heb haar reservatie geaccepteerd...maar hoe werken we dit nu verder af? Ze vraagt me aan wie ze moet betalen? Gaat mijn gast niet automatisch een mail / bericht ontvangen van Air bnb? Hoe weten we dat ze wel degelijk betaald heeft bij air bnb voor ze toekomen in onze vakantiewoning? aangezien air bnb pas 24 h na hun aankomst de betaling zal naar ons door voeren.

Hopelijk helpen jullie ons even verder ...

grtjs

Cindy

3 Antwoorden 3
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Hallo Cindy,

 

De betaling doen ze aan airbnb. Dat is een automatische stap in het boekings proces en wijst zich voor de gasten vanzelf.
Betalen ze niet binnen een bepaalde tijd (ik dacht 24 uur) dan krijgen ze een mail met de betalingsopties van airbnb, daar hoef je dus zelf niets aan te doen.

Zodra de boeking door airbnb bevestigd is, weet je zeker dat airbnb ook de betaling ontvangen heeft.
De dag na het inchecken van de gasten krijg je dan een mail dat airbnb de betaling verzonden heeft, in de mail geven ze aan dat de betaling binnen 5 dagen op je rekening moet staan, maar mijn ervaring is dat het er dan de volgende dag op staat, maar dat zal ongetwijfeld ook afhangen van welke bank je hebt.  Je hoeft aan de betalingen dus zelf helemaal niets te doen.

Hou er wel rekening mee dat zolang de reservering (en dus de betaling) niet vast staat, de kalender open blijft voor andere reserveringen, iemand anders kan dus tot die tijd ook nog reserveren.

Hallo,

ik ben hier ook nieuw en wil hier even op inpikken. Ik had ook maar net een advertentie geplaatst en er was al direkt een huurder. Daar ik van plan was om een nieuw rekeningnummer te openen enkel voor de reservaties, heb ik heel vlug mijn dagdagelijkse rekeningnummer moeten doorgeven. Kan ik nu nog mijn rekeningnummer, de nieuwe dus, doorgeven aan Airbnb ? ik vind dit nergens terug om van rekeningnummer te veranderen.

grtjs

Ann

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Hallo Ann,

 

Je rekening nummer wijzigen is vrij simpel.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het een paar dagen duurt voor je rekeningnummer door airbnb is geverifeerd.

Ga in je account naar Verhuren- transactie geschiedenis.
Op de pagina waar je dan komt staat links op de pagina een menu en daar staat ook betalingsvoorkeuren bij. Klik daarop en in de volgende pagina staat een knop die zegt betaalmethode toevoegen.
Daar geef je je nieuwe rekeningnummer op (denk er aan dat je ook de swift code van je bank nodig hebt, die is met google makkelijk te vinden)  Airbnb stort dan binnen een paar dagen 1 eurocent op je rekening en over het algemeen is je rekeningnummer dan binnen drie dagen geverifeerd en kun je hem gebruiken.

 

Succes ermee 😉

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf