Advies van airbnb klantenservice in strijd met regels van land waar vakantiewoning staat

Advies van airbnb klantenservice in strijd met regels van land waar vakantiewoning staat

Ik probeer tot op heden met airbnb tot een oplossing te komen voor de situatie die nu is ontstaan maar ik loop tegen een dichte deur aan en begrijp niet waarom. Wij wonen in Nederland en hebben een vakantiehuis op Curaçao, wij willen de opbrengsten van deze verhuur op de bankrekening van Curaçao hebben (daar worden ook alle kosten vanaf geschreven). Maar bij de uitbetaal opties wordt Curaçao niet genoemd als land en dus kan ik vervolgens niet het juiste bankrekening nr toevoegen omdat ik vervolgens alleen kan kiezen tussen een IBAN banknummer (Alleen in Europa gebruikt) of een Amerikaans banknummer waarbij een routing nr nodig is. Alle andere aangeboden uitbetaalopties leiden allemaal naar het zelfde eindpunt, een bankrekening nr met Iban indeling. Deadend dus. Waarom moet ik een bankrekeningnummer van een ander land toevoegen dan het banknummer passend bij het land waar het huis staat? Ik zou graag samenwerken met Airbnb omdat dit goed bevalt voor ons huis in Spanje. Maar op deze manier kunnen we geen zaken doen. Iemand tips? Of contact met contactpersoon Airbnb die dit probleem serieus neemt en meedenkt naar een oplossing.

3 Antwoorden 3
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Misschien weet @Bob297 meer want hij heeft ook een huis op Curaçao. 

 

Ik hoop dat je de tag niet erg vindt @Bob297

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy @Mirjam84 
<knip: deel antwoord privé geschreven>

Ik verwacht dat Airbnb de betaling naar een NL bankrekening eist, omdat ze daarmee beter je identiteit kunnen controleren.

Je moet immers een kleine overboeking doen om je te verifiëren.

Waarschijnlijk doen ze dat om de kans kleiner te maken dat oneerlijke advertenties op Airbnb komen en dat het geld vervolgens in een ander land staat.

Omdat je in NL woont, blijf je helaas ook BTW plichtig over de commissie die AirBNB in rekening brengt. Dat verandert pas als je op Curacao gaat wonen 😊

Gelukkig faciliteert Airbnb wel de betalingen voor boekingen op Curacao. Booking.com doet dat niet

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel @Bob297

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf