Afnemend aantal boekingen

Opgelost!
Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Afnemend aantal boekingen

De laatste 8 maanden kregen we veel boekingen van gasten al maanden voorafgaand aan hun komst. Blij met die orderportefeuille natuurlijk. Maar nu die gasten allemaal zijn geweest hebben we nog maar 1 klant die moet komen. We maken ons zorgen over deze zomer en het najaar.  We vragen ons af wat is er anders dan voorheen. Ervaren anderen dit ook? Was er een stuwmeer omdat na corona men weer mocht reizen en boeken? Is onze advertentie niet okay? (is ons inziens alleen maar verbeterd en voorheen hadden we toch ook boekingen) We staan dus voor een raadsel dat we niet kunnen verklaren. Iemand dezelfde ervaring of een mogelijk andere logische verklaring? Hoelang vooraf krijgen jullie boekingen? Benieuwd naar reacties, bij voorbaat dank. Sjaak en Sonia

1 Beste Antwoord
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

In eerste instantie heb ik je advertentie bekeken en daarna heb ik je pas gezocht. Toen kwam je als eerste naar boven maar dat komt dus waarschijnlijk omdat ik de advertentie al had gezien. 

Ik zou de hoeveelheid foto’s verminderen. 
Goed dat je een plattegrondje hebt getekend, die kun je ook nog digitaliseren, staat ook nog bij mij op mijn to-do-lijstje. 

In de eerste 5 foto’s moeten mensen gelijk in indruk krijgen van je gehele woning. Ik zou dus sneller ‘naar binnen gaan’ met de foto’s. Zelf vind ik binnen ook erg belangrijk want daar krijg je een indruk van de schoonheid/design van de accommodatie. 

Veel succes en schroom niet om contact te zoeken met Airbnb 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

11 Antwoorden 11
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Sjaak0 Ik kan me goed voorstellen dat jullie wat verbaast zijn dat de boekingen wat sloom gaan! Ik zie op jullie profiel dat jullie 3 advertenties hebben, gaat dit over één specifieke advertentie of over allemaal? Je kunt in mijn post hier ook nog wat tips vinden over hoe je feedback kunt vragen over je advertentie. 🙂

 

@Bob297 @Barbera0 @Emiel1 @Katja202 @Kirsten266 @Mieke0 @Mirjam0 @Loes45  Misschien kunnen jullie een kijkje nemen naar de advertenties of heb je nog wat tips voor Sjaak en Sonia?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Dag Sybe,

 

Vanmorgen las ik je stukken op deze site al. En ook kreeg ik al wat reacties. Dank ook voor jouw tips. Ik zal wel wat proefboekingen doen om het mechanisme te testen. Want eerst kwamen ze wel binnen en nu niet meer.

 

En ja we hebben 3 advertenties. Namelijk voor een appartement en voor de studio. En er een voor de combinatie voor 6 mensen.

 

Dank 

 

Sjaak en Sonia

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Sjaak0 @Sybe 
Ik heb naar jullie advertentie gekeken.

Er valt me iets vreemds op.

Als ik opgeef: Aruba, 20-26 augustus, 4 personen

Dan zie ik jullie advertentie niet. Ik heb 15 pagina's doorgescrolled.

Pas als ik een klein beetje inzoom, komt jullie advertentie tevoorschijn.

Probeer dat zelf ook eens als gast.
Mocht dat bij jullie ook zo zijn, dan zou ik Airbnb eens bellen

Ik heb 3 woningen op Blue Bay Curacao. De laatste dagen kreeg ik veel boekingen.
Nu, begin maart, is m'n bezettingsgraad voor heel 2023 al 54%
Op Curacao hebben we momenteel wel last van de hoge ticketprijzen uit NL.
gelukkig heb ik veel gasten uit de USA en Canada.

In Nederland loopt het helemaal storm met de reserveringen
Ook relatief veel langere reserveringen al voor 2024.

Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Dag Bob,

 

Dank je wel voor je reactie en tips aangaande de foto's. Inmiddels kregen we van een ander (loes) te horen dat ze onze advertentie wel snel te pakken had. Wij hebben in het verleden al wel eens gecontroleerd en toen viel het ook niet tegen. We doen dat als we zoeken met wat zoekcriteria als zwembad en 4 personen en Aruba Noord. Maar goed niet iedereen doet dat niet op die manier, mogelijk levert dat ook de verschillende resultaten op. Hoe dan ook we gaan verder met de tips van jou en anderen die hebben gereageerd.

 

Nogmaals dank,

 

Sjaak en Sonia

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Sjaak0 @Sybe 

Verder zou ik wat aan de foto's doen. Hoewel dat niet de verklaring is van een plotselinge achteruitgang.
De foto's zijn donker. Doe alle ramen open als je de foto's maakt. Meer daglicht.
Wat is de reden dat de auto op de foto staat?  Krijgen de gasten die erbij?
Zo niet, weg ermee. Hij neemt een van de belangrijkste plekken op je advertentie in. De eerste 5 foto's zijn het aller belangrijkst. De hangmat is een kleurrijk plaatje.
Zet bij de eerste foto's daar ook een mooie foto bij van een strand dat dichtbij is.
Ik zou die donkerbruine bank niet zo vaak op de foto zetten. Zeker niet in het begin

Je hebt een enorme concurrentie met die foto's. Zorg ervoor dat je eruit springt

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Sjaak0 Dat is inderdaad vreemd, als ik jullie advertentie bekijk is vanaf juni alles nog beschikbaar. Omdat @bob297 jullie niet kon vinden in augustus heb ik even als gast van 1 t/m 8 juli geprobeerd en jullie komen als eerste in de lijst naar boven bij mij, dus dat is prima. Ik vraag me af of er niet een proefboeking gedaan kan worden, of alles wel klopt in het boekingsproces? 

 

Het zal inderdaad niet aan de foto's liggen want eerder kregen jullie ook boekingen maar als fotograaf zijnde wil ik hierin wel wat tips geven. Er zitten hele leuke foto's bij, maar het zijn er erg veel, het is nu een beetje overdaad schaadt. Er wordt bij jullie natuurlijk veel buiten geleefd, dus beginnen met foto's van buiten is een goed idee. Neem dan de beste shots. Bijvoorbeeld de 2 beste van het zwembad. Vooral ook bij de binnen foto's, zie ik bijvoorbeeld 5 foto's van de woonkamer die bijna exact hetzelfde zijn (bank, eettafel, tv). Ik zou het bij 2 van deze houden, of je moet ze vanuit een totaal andere hoek nemen. Neem ook wat close-ups van details, dit geeft rust tussen de overzichtsfoto's. Een close-up van het bakje met schelpen bijvoorbeeld.

 

Verder ben ik zelf nog te kort bij Airbnb om te verklaren waarom de boekingen uitblijven, het zou bijna niet anders kunnen dan een technisch foutje toch?

Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Dag Loes,

 

Geruststellend dat jij onze advertentie snel kreeg aangeboden. We zullen het zelf ook eens proberen. En dank je wel voor je tips als fotograaf. We gaan verder met het onderzoek met hoop op verbetering.

 

Hartelijke groet,

 

Sjaak en Sonia

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai @Sjaak0 ,

 

Het was inderdaad even zoeken. Als ik Noord Aruba intoets en ga scrollen dan heb ik je bij pagina 15 nog niet gevonden. Stel ik filters in airco, zwembad en twee slaapkamers en max prijs 150 dan sta je op bladzijde 1. Je advertentie ziet er super goed uit. En als ik al wat feedback zou moeten hebben op de foto's zorg dat de zon een beetje schijnt in je foto's. Sommige zijn wat grijzig qua kleur. De eerste foto's zijn prachtig. 

 

Twee tips om hoger te komen in de ranking van Airbnb: 1 Ga iedere dag op het forum en zorg dat je een actief onderdeel wordt van de community van Airbnb. Het zorgt ervoor dat het algoritme van Airbnb je herkent als een active member of the community, waardoor je hoger komt in de listing lijst. 

2 Zet je agenda open op zeg een jaar vanaf vandaag en pas elke dag je agenda aan. Elke dag scroll je naar de eerst volgende dag na dat jaar en pas die dag aan door hem open te zetten. Zelfde verhaal, hierdoor kom je hoger in de listing.

 

Succes en twijfel niet aan je zelf. Ook ik heb te maken met een dip in boekingen. Het lijkt er inderdaad op dat Corona voor een explosie in reizen heeft gezorgd. Terwijl iedereen binnen moest zitten. snap jij het snap ik het?

 

 

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

In eerste instantie heb ik je advertentie bekeken en daarna heb ik je pas gezocht. Toen kwam je als eerste naar boven maar dat komt dus waarschijnlijk omdat ik de advertentie al had gezien. 

Ik zou de hoeveelheid foto’s verminderen. 
Goed dat je een plattegrondje hebt getekend, die kun je ook nog digitaliseren, staat ook nog bij mij op mijn to-do-lijstje. 

In de eerste 5 foto’s moeten mensen gelijk in indruk krijgen van je gehele woning. Ik zou dus sneller ‘naar binnen gaan’ met de foto’s. Zelf vind ik binnen ook erg belangrijk want daar krijg je een indruk van de schoonheid/design van de accommodatie. 

Veel succes en schroom niet om contact te zoeken met Airbnb 

Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Dag Kirsten,

 

Dank je wel voor je feedback en de tijd die je daar dus in wilde steken. De foto's zal Sonia wat wijzigingen in aanbrengen gaf ze me net aan. We staan altijd open voor tips om te verbeteren nietwaar.

 

Het plattegrondje digitaal maken komt ook op mijn to-do-lijstje 😅.

 

Nogmaals dank en alle goeds,

 

Sjaak

Sjaak0
Level 2
Pijnacker, Netherlands

Dag Katja,

 

Inmiddels hebben we op basis van wat tips van anderen ook wat proef reserveringen gedaan en dat gaat best goed, maar zoals je aangeeft mogelijk werd het beïnvloed doordat we aanvankelijk onze eigen advertentie opzochten. 

 

Dat beïnvloed dus als we het goed begrijpen het algoritme. Zo ook de tips met datums schuiven kan dat dus beïnvloeden als we je goed volgen. Die stonden bij ons echter al open voor de komende jaren. Ik kan die dus eventueel deactiveren en dan enkele keren per week via de agenda uitbreiden en zo het algoritme beïnvloeden. 

 

Dank zo ver en allle goeds

 

Dank voor je tips en de tijd die je er in wilde steken.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf