Hoe om te gaan met een positieve test als host

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Hoe om te gaan met een positieve test als host

Zoals jullie misschien wel weten hebben we in Amsterdam ook een pagina op Facebook voor de hosts aangemaakt. Dit bericht stond er vandaag op. De jongeman doet zijn best alles conform de regels te doen en de software van Airbnb heeft het afgehandeld waardoor hij nu in de kou staat; vandaar zijn verhaal op Facebook; jammergenoeg wat negatieve reacties.

Hoe kunnen we Airbnb duidelijk maken dat echt niet alles via een robot moet gaan?

Hij heeft gedaan wat hij moest doen en dit bericht op Facebook zou dus kunnen betekenen dat een host niet zo gauw meer contact opneemt in dit geval en dat lijkt me erger.

If you get tested positive as a host, I would not recommend informing Airbnb. You should of course communicate with the guests. I tested positive yesterday and informed my guests, who were supposed to arrive today. I managed to find a solution for them which they were satisfied with. Airbnb however, first they sent a standard crappy email where they did not understand I was a host, then they realized I was a host and they followed their "safety plan", which evolved canceling all my upcoming bookings for this month (~16 nights) and freezing my account. Never ever did they contact me, or take into consideration that I had found another place where I would stay until I test negative.
Vertaling weergeven

2 Antwoorden 2
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Mieke0 Dit bericht onder andere posten op instagram. Het schijnt dat daar eerder op gereageerd wordt, omdat het een meer gezien kanaal van communicatie is. Iets meer druk lijkt me geoorloofd in dit soort gevallen. Of een @ Brian of @ hoe heet die andere mevrouw ook alweer koppelen aan dit bericht.

Groetjes Katja
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Op de engels talige deel zie je werkelijk horror stories over hosts die positief getest zijn. Zo las ik over een host die posutief getest was tijds een vakantie in land A.
Hij had meerder bezittingen in land B en C waar hij zich helemaal niet bevond.
Alle reserveringen in land B en C werden door Airbnb gecancelled.
Hij kon praten als brugman, maar die annuleringen werden niet ongedaan gemaakt.

Zo zijn er veel meer voorbeelden.
Ik zou het ook niet bij Airbnb melden

@Mieke0 @Katja202 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf