Keuken/kitchenette

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Keuken/kitchenette

Heel raar dit,

Ik heb in mijn huisje een kitchenette en geen kookmogelijkheid, dus geen keuken. Nu kan ik bij voorzieningen zowel keuken als kitchenette aanvinken. Maar als ik kitchenette aanvink en later nog eens kijk dan staat keuken ook ineens aan. Als ik dan keuken uitvink dan staat later kitchenette ook uit. Het lijkt in eerste instantie te kunnen maar als je de voorzieningen verlaat en later terug kijkt staan ze allebei aan of uit. Ze linken dus aan elkaar. Kitchenette wordt dus überhaupt niet vermeld in de voorzieningenlijst bij mijn advertentie want keuken lijkt dominant. Iemand dit probleem ook al ontdekt?

 

Groetjes Loes

7 Antwoorden 7
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Loes45 

 

Als allereerste; welkom op het Communitycentrum. 😃 En mag ik zeggen dat jij echt prachtige foto's hebt op je advertentie!

 

Het lijkt me vreemd dat je niet voor kitchenette kunt kiezen zonder ook keuken aan te moeten vinken; hoewel het voornamelijk semantiek is zit er toch wel een verschil tussen de twee. Ik heb het team om meer info gevraagd, zodra ik een update heb laat ik het je weten!

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Hi sybe,

 

Dank je wel voor je warme welkom en je complimenten over onze foto's 😊. Wat goed dat er hulp is vanuit Nederland, dat scheelt een hoop vertalen haha. 

 

Ik heb gisteravond ook nog contact gehad met iemand van Airbnb die vond het ook heel raar en zou het probleem doorgeven aan de technische mensen achter Airbnb. Ik heb nu kitchenette aangevinkt en zie hem wel staan als ik in mijn hostmodus ben maar als ik als gast inlog dan staat hij niet bij de voorzieningen. Hopelijk wordt dit snel opgelost want ik krijg verwarring van gasten. Ik wil voor nu keuken ook nog niet uitvinken want dan denken gasten dat er helemaal niets in zit. Blokje zit erin (koffie, thee, koelkast, magnetron, kraan etc) je kunt er alleen niet koken.

 

Ik ben benieuwd hoe dit gaat vorderen, raar dat er nog nooit iemand anders tegenaan gelopen is.

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Sybe

 

Hi Sybe, ik kreeg gisteravond onderstaan antwoord:

 

Upon checking, the kitchenette option is currently available to Luxe and Plus Hosts. You can only put kitchen in the list of amenities in your listing. What you can do to avoid any confusion for the guests is to state in your description that you only have a kitchenette and that you dont have a cooking facility. I apologize for any inconvenience, Loes, but at the moment, this is the only option we can do.

 

Ik heb het nu duidelijk vermeld maar vind het wel raar dat een "normale host" kitchenette dus niet kan aanvinken, ik heb tenslotte een kitchenette hahaha.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Heel bijzonder ja 🤨

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Loes45 @Sybe 

In het eerste gedeelte van je beschrijving vermeld je wat de gasten zullen aantreffen.
Ik zou daar expliciet bij vermelden dat er geen kookgelegenheid is.

Voor de zekerheid zou ik dat ook bij de huisregels vermelden. 
Daarmee voorkom je dat je bij discussies met gasten over hun verwachtingspatroon, aan het "verkeerde eind van de stok zit". Bijvoorbeeld dat de gasten een refund vragen omdat zij vinden dat een kitchenette ook kookgelegenheid bevat.

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Bob297 Goed idee, zo voorkom je inderdaad misverstanden wanneer iemand een ander idee heeft van wat een kitchenette nou precies is of zou moeten zijn.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

@Bob297 

 

Klopt, ik ga dit straks even aanpassen, bedankt voor de tip!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf