Vertrek dag instellen

Opgelost!

Vertrek dag instellen

Dag allemaal

Ben nieuw hier op het forum en heb een vraag 

Ik heb op mijn kalender van 30 april tot 7 mei minimaal 7 dagen en aankomst op vrijdag 

Wil dus volle weken, heb ik ook in de zomer ingesteld 

Nu krijg ik een boeking van 29 april tot 3 mei🤔 

Meteen contact opgenomen met airbnb want ik wil dit dus niet

Van 4 tot 7 is het niet meer te boeken nu, dus moet ik de dagen los gaan gooien

Wat heeft deze restrictie dan eigenlijk voor zin?

Denk dat het dus alleen werkt met ook de vertekdag op vrijdag te zetten 

Maar dat gaat dus niet

Op booking.com werkt dit wel gewoon 

Nu las ik hier dat je die tool alleen krijgt als je superhost ben??  ( die post is al weer even geleden) Is er niet een andere manier? Inmiddels?

Groetjes Nancy 

Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Nancy1484 

Dan moet je dus vlak voor die 1e week ook restricties maken. Het hangt af van je standaard instellingen voor min. en max. nachten wat het beste is om te doen. Overigens zie ik dat je meerdere advertenties hebt, dus "professional tools" (PT) zou dan zelf moeten kunnen activeren in je account, zie : https://www.airbnb.nl/help/article/2499/

NB als je alleen vrijdag-vrijdag wilt zonder gebruik van PT, dan moet je min. EN max. verblijf op 7 zetten en (uiteraard) incheck-dag alleen vrijdag.

Met PT kun je ook de vrijdag als uitcheck dag vastleggen, dus dan kunnen mensen alleen vrijdag-vrijdag boeken, voor 1 of (evt.) meerdere weken (afhankelijk van max verblijf instelling)

Succes,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Emiel1
Level 10

@Nancy1484 

Bij het boeken bij Airbnb wordt alleen gekeken naar de condities die gelden op de incheck-datum

Op 29 april gelden de condities niet die je had ingesteld voor 30 april tot 7 mei , dus kan iemand gewoon "anders" boeken. (Er wordt geen "muur" om 30 april tot 7 mei heen gezet). Met "professional tools" zijn er meer opties mogelijk, oa ook vertrekdag instellen.

Je kunt in je account nagaan of je die tools kunt activeren. Maar ook daarmee zullen aanvullende restricties ingesteld moeten worden om dit "probleem" te voorkomen..

Bedankt voor je antwoord 

Dan heeft deze restrictie dus eigen geen nut

Wat ik wel bedacht is dat het alleen in de eerste week fout gaat

Van de zomer heb ik 8 weken lang 7 dagen ,aankomst op vrijdag vanaf 9 juli, dus mensen kunnen dan 8 juli anders boeken

Nou ja ben met airbnb ook al bezig en heb gewoon gezegt dat ik die tool wil, super host word ik toch niet voorlopig 

Emiel1
Level 10

@Nancy1484 

Dan moet je dus vlak voor die 1e week ook restricties maken. Het hangt af van je standaard instellingen voor min. en max. nachten wat het beste is om te doen. Overigens zie ik dat je meerdere advertenties hebt, dus "professional tools" (PT) zou dan zelf moeten kunnen activeren in je account, zie : https://www.airbnb.nl/help/article/2499/

NB als je alleen vrijdag-vrijdag wilt zonder gebruik van PT, dan moet je min. EN max. verblijf op 7 zetten en (uiteraard) incheck-dag alleen vrijdag.

Met PT kun je ook de vrijdag als uitcheck dag vastleggen, dus dan kunnen mensen alleen vrijdag-vrijdag boeken, voor 1 of (evt.) meerdere weken (afhankelijk van max verblijf instelling)

Succes,

Emiel

Nou dat ga ik dan even uitvogelen

Ja ik heb 6 chalets,  twee in de permanente verhuur, vanwege begin corona tijd toen alles stil lag, en die andere 4 gaan nu super goed gelukkig 

Op antwoord van airbnb moet ik even wachten want de mevrouw die mij helpt is twee dagen vrij

Daarom ben ik ook op dit forum gekomen, want de hulp vind ik echt vreselijk iritant, maar goed dat is een ander onderwerp

Ik ben heel blij met jou reacties, nogmaals bedankt 

Gr Nancy 

Evert44
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Beste Nancy, ik zie jou vragen voorbij komen. Ik hoop dat me kan helpen?

Ik loop ook tegen het probleem aan dat ik vaste vertrekdagen wil invoeren. Heb jij reeds de oplossing?

Gr Evert 

Emiel1
Level 10

@Evert44 

De oplossing staat al hierboven:

Het instellen van gewenste vertrekdagen kan alleen als "Professional Tools" wordt gebruikt.

Dus dat dan even activeren in je account.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf