Welke statistieken en inzichten gebruik jij om het succes van je listing te meten?

Quincy
Community Manager
Community Manager

Welke statistieken en inzichten gebruik jij om het succes van je listing te meten?

AirbnbAdvertentiePrestatie.jpg

Hallo allemaal 👋

Ik hoop dat het goed met jullie gaat! Door alle mooie gesprekken hier in het Community Center zie ik hoe verschillend hosts meten hoe goed hun woning het doet.

Daarom ben ik deze week benieuwd: Hoe beoordeel jij het succes en de prestaties van je woning? 

Kijk je bijvoorbeeld naar:
  • Bezettingsgraad
  • Gasttevredenheid
  • Of iets persoonlijkers, zoals hoe soepel elk verblijf verloopt?
Iedereen heeft zijn eigen maatstaven voor succes, dus ik hoor graag wat voor jou belangrijk is en wat voor jou werkt.

Ik kijk uit naar jullie inzichten en ideeën! 

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Quincy
Community Manager
Community Manager

Hoe beoordelen jullie het succes en de prestaties van je woning(en)? 📊 @Katja202 @Bob297 @Mirjam0 @Mieke0 @Kirsten266 @Alice2015 @Albartus0 @Guido476 @Jolanda68 @Kampeerbeleving0 @Emiel1

-----

Emiel1
Top Contributor

Ik kijk regelmatig op de pagina "Inzichten" en dan met name de rubriek "weergaven" en daar dan de keuze 

"tov van gellijksoortige advertienties".

Directe link is :

https://www.airbnb.nl/performance/conversion/p3_impressions?ctype=MARKET

Het geeft een indruk van aantal keren een advertentie is weergegeven bij zoekende gasten tov andere advertenties.

Zolang de zwarte lijn boven de stippellijn blijft, ben ik wel tevreden !

Emiel1_0-1764365841050.png

Het gaat hierbij niet zozeer om het zelf ervaren succes (dat is uit het aantal boekingen,  de reviews en de oerige interactie met gasten makkelijk te destilleren), maar een host die (volgens de AI van Airbnb !) niet voldoende "presteert" zal niet hoog cq veel in de zoekresultaten verschijnen.

Ik hou het simpel. Zolang mijn bezettingsgraad boven de 80% zit, doe ik klaarblijkelijks iets goed

Zo kan dat ook @Bob297🙂

-----

Dat is inderdaad een goede manier om de boel bij te houden @Emiel1! Is de zwarte lijn wel eens onder de stippellijn beland? 🙁 

-----

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.