Wijzigingen annuleringsvoorwaarden

Wijzigingen annuleringsvoorwaarden

Beste mede hosts,

Door een beleidswijziging heeft Airbnb mijn annuleringsvoorwaarden versoepeld van streng maar hard, dit is voor iemand met enkele huisjes zoals ik veel te risicovol.

Maar het terug wijzigingen is kennelijk geen optie meer?

Na een week van frustratie met Airbnb support is de uitkomst: nee de voorwaarden kunnen niet meer hersteld worden. Ongeacht wat er op de site staat voor listings die hun beleid streng willen houden.

Heeft iemand hier ervaring mee? En is er echt geen mogelijkheid dit op te lossen? Er staat dat het beleid pas in oktober 2025 in gaat.

Ik hoor het graag.

Mvg Derek 

4 Antwoorden 4
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@⁨D-⁩2 het was mij nog niet opgevallen. Ik zal het zelf ook eens nakijken, ik heb ook een hekel aan annuleringen. 

helaas kan ik je dus niet verder helpen maar misschien heeft @Bob297 advies?

Bob297
Top Contributor
Bilthoven, Netherlands

@D-2 
Wat bijzonder dat jouw advertenties nog streng als annuleringsvoorwaarden hebben.
Ik heb ruim een jaar geleden geprobeerd die van mij van hard naar streng te veranderen. Dat was niet mogelijk, aldus de helpdesk die heel vriendelijk was.
Streng werd toen nog als optie vermeld, nu niet meer.
Streng kon destijds alleen op uitnodiging door Airbnb, niet op verzoek van de eigenaar.
Ik ben met je eens dat voor een verhuurder 30 dagen erg kort is, hoewel in NL dat waarschijnlijk wel meevalt.
Binnen Europa kunnen mensen makkelijk op korte termijn boeken en er met de auto naartoe rijden.
Dat was in elk geval mijn ervaring met de verhuur van ons appartement in NL
Voor onze huizen in Curacao is het een heel groot risico; het gebeurt zelden  dat gasten last minute boeken. Zo'n reis plan je langere tijd van tevoren.  Dat was voor mij ook aanleiding om op andere portals te adverteren om de risico's wat te spreiden

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Bij mij staat er nog steeds Streng 🤞🏻

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @⁨D-⁩2, heb je de antwoorden van Kirsten en Bob gezien? 🙂 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.