datums plotseling gedeblokkeerd en vervolgens ongewenste reservering

Opgelost!
Ronald394
Level 1
Trois-Ponts, Belgium

datums plotseling gedeblokkeerd en vervolgens ongewenste reservering

Hallo,

 

hopelijk kan iemand mij helpen of nog beter, Airbnb kijkt mee en reageert!

 

Ik had alle datums in 2021 door mijzelf geblokkeerd. Echter tot mijn schrik krijg ik een reservering voor 2021 en toen ik in mijn kalender keek bleken alle datums in 2021 weer beschikbaar. Ik heb in een ander forum al gezien dat dit eerder voorgekomen is.

 

Ik heb deze fout aan de gast uitgelegd en vriendelijk verzocht de reis te annuleren. De gast heeft hier geen begrip voor en weigert de reservering te annuleren.

 

Aangezien dit niet mijn fout is en omdat ik superhost ben wil ik niet zelf de reservering annuleren. Ik heb dit probleem enkele dagen geleden voorgelegd aan Airbnb Klantenservice maar tot op heden geen enkele reactie.

 

Heeft iemand tips voor me, of iemand met dezelfde ervaring?

 

Mvg, Ronald

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald394 

 

Als je helemaal niet in 2021 wilt verhuren, kun je ook "beschikbaar venster" op "datums zijn standaard niet beschikbaar" zetten en dan de data in 2020 handmatig deblokkeren. Of als je "beschikbaar venster" op 3 of 6 maanden zet, zijn alle data na die periode ook geblokkeerd (maar wordt uiteraard wel elke nieuwe dag 1 dag gedeblokkeerd)

 

Met name als je "direct reserveren" gebruikt is het zaaks regelmatig je kalender te controleren. In principe heeft een gast geen boodschap aan een onjuiste kalender. Van Airbnb Support hoef je weinig te  verwachten dezer dagen, die hebben het veel te druk.Probeer gast alsnog over te halen tot annulering, neem aan dat hij/zij alle geld terugkrijgt, gezien je annuleringsvoorwaarden. Probeer de gast duidelijk te maken dat reservering hoe-dan-ook ooit gecancelled gaat worden (hetzij door Airbnb of desnoods door jezelf).

 

Overigens staat je kalender op dit moment nog steeds open  tot aprll 2021.

 

vr gr,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Ronald394 

 

Hopelijk reageert de klantenservice nu snel.

Ik zie dat tot april 2021 alles open staat, daarna is het wel geblokkeerd bij jullie...

 

Succes gewenst!

 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald394 

 

Als je helemaal niet in 2021 wilt verhuren, kun je ook "beschikbaar venster" op "datums zijn standaard niet beschikbaar" zetten en dan de data in 2020 handmatig deblokkeren. Of als je "beschikbaar venster" op 3 of 6 maanden zet, zijn alle data na die periode ook geblokkeerd (maar wordt uiteraard wel elke nieuwe dag 1 dag gedeblokkeerd)

 

Met name als je "direct reserveren" gebruikt is het zaaks regelmatig je kalender te controleren. In principe heeft een gast geen boodschap aan een onjuiste kalender. Van Airbnb Support hoef je weinig te  verwachten dezer dagen, die hebben het veel te druk.Probeer gast alsnog over te halen tot annulering, neem aan dat hij/zij alle geld terugkrijgt, gezien je annuleringsvoorwaarden. Probeer de gast duidelijk te maken dat reservering hoe-dan-ook ooit gecancelled gaat worden (hetzij door Airbnb of desnoods door jezelf).

 

Overigens staat je kalender op dit moment nog steeds open  tot aprll 2021.

 

vr gr,

Emiel

Ronald394
Level 1
Trois-Ponts, Belgium

Dank voor jullie reacties.

 

@Emiel1 , bedankt ik heb weer wat geleerd. Echter lag de fout hier bij Airbnb. Ze hebben me uiteindelijk geholpen en de reservering verwijderd. Echter wel met de opmerking dat dit eenmalig is zonder boete. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens, maar voor nu ben ik geholpen.

 

Dankzij jou reactie ga ik mijn tactiek aanpassen.

 

Groet, Ronald

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf