verhuren met airbnb vlot niet meer

Dries36
Level 1
Roeselare, Belgium

verhuren met airbnb vlot niet meer

Ik heb vroeger vlot kunnen verhuren met airbnb met goede recensies. De laatste 2 jaar is er niets meer... Hoe komt dat?

 

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

 

Welkom @Dries36!

 

Wellicht heeft @Patricia3617 tips want ze is ook een Host in België 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Dries36 
De concurrentie neemt toe. Het aanbod wordt steeds groter en de vraag blijft daarbij achter.
Over de veranderingen van de zoekcriteria wordt ook geklaagd. Deze is niet altijd correct. Je kunt niet meer zoeken op superhost. Wel op Favoriet van gasten, maar de toekenning van het favoriet zijn is ook erg mistig.
Het beste is om niet alle eieren in één mandje te hebben.
Bij één van m'n villa's had ik in 2022 bijna 100% van m'n reserveringen via Airbnb. In 2023 al een stuk minder en in 2024 haast niets meer.
Gelukkig hebben andere portals dat overgenomen, waardoor in nog steeds een zeer goede bezetting heb

Patricia3617
Level 10
Maaseik, Belgium

Hallo Dries@36, 

Ik ben inderdaad een Host( wonende & werkende )in Belgie maar waarvan de accomodatie verhuurd wordt in Spanje, Murcia, San Javier, Roda Golf& Beach Resort gevestigd is..

Ik heb dus  echter geen  ervaring in hoe vlot " Belgie " verhuurd , ik weet alleen dat hoewel ik soms klaagt dat de boekingen wegblijven , uiteindelijk verhuren we toch , nu voor de 2de jaar op rij zijn we nu alreeds compleet tot  08 februari 2025 ! Maar ja het is zuid Spanje hé , 300 zon dagen /jaar..

Ik weet niet echt waaraan het kan liggen , het weer misschien ?? ik noem het , het slechtste weerjaar in Belgie sinds lange tijd  ( koud , nat , grauw, guur, weinig zonneschijn enz enz ...) je zou van min wegblijven , aantrekkelijk is anders, hoewel wij zo,n mooi land hebben , die komt niet op zijn rechten dit jaar met dat rotweer..😢

Maar tot daar denken dat het aan AirBnB zelf ligt gaat me wat te ver uit den bocht toch ...

Ik ga ook niets beweren want het is voor mij even koffiedik kijken als voor jullie ..

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er snel beterschap komt voor jou Dries, ik stuur je veel landgenote groeten , en wens je veel moed, 

Patricia.

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor jullie antwoorden @Patricia3617 @Bob297! Hopelijk ziet @Dries36 ze🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf