Annulering door verhuurder

Vincent142
Level 1
Gilze, Netherlands

Annulering door verhuurder

En wederom heeft de verhuurder de ruimte geannuleerd, deze was al betaald. Kunnen we weer op zoek naar een andere locatie, waarbij we nu in de dure klasse hotels uitkomen. Dit grapje kost me nu dus 130 Euro extra. 

 

Ik vind dat AirBNB zich eens druk moet gaan maken over het gemakkelijk kunnen annuleren door de verhuurders.

Zoals ons tegemoed komen in de extra kosten ivm een dure hotelkamer.

8 Antwoorden 8
Nathalie367
Level 1
Belgium

Hallo,

Ik heb net hetzelfde voor met een reservering in Londen.

Gisteren avond vraagt de eigenaar aan mij om de reis te annuleren, maar ik wil niet annuleren.

Hij spreekt over water problemen.

Nu heb ik nog 12 dagen om een andere locatie te vinden, want vervoer is allemaal al geregeld en betaald.

Ik vraag mij nu wel af hoe en wanneer ik mijn geld terugkrijg.

 

Hij reageert sinds gisteren ook niet meer op mijn mails...

 

Airbnb moet inderdaad ergens zijn verantwoordelijkheid nemen, maar je kan nergens iemand bereiken.

Voor mij was dit een 1ste ervaring, maar die zeer negatief is uitgedraaid... Spijtig voor de andere, wel eerlijke verhuurders.

 

Hopelijk vind ik snel iets anders, maar het zal niet via Airbnb zijn.

Nathalie

Anonymous
Niet van toepassing

Dit vind ik heel alarmerend! Wat vervelend dat er niemand van Airbnb reageert.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

De verhuurder heeft 3 opties: Boeking handhaven, annuleren of wijzigen (met uw toestemming)

Aan U vragen om te annuleren is zijn manier om onder kosten + airbnb reprimande uit te komen. NIET DOEN !

 

Neem contact op met Airbnb en leg verhaal voor (het tel.nr staat meerdere malen op deze site genoemd) , dan zullen zij zorgen voor juiste actie.

 

met vr.gr.,

Emiel

Marjolein7
Level 1
Hengelo, Netherlands

WARNING: Watch out for making a reservation with Naomi
Swallows Nest, Lower Polgrain, St Wenn, Bodmin UK
 
She cancels always a few days just before arrival, which is very annoying when you have made your planning and are already travelling.
Have a look at the list cancellations on her reviews.
I have been in contact with Air BnB and reported her. They say they constantly remove her form the list, and then she subscribes again, which costs her money.
The reasons for cancellation are always the same: that she has other guests coming in.
A completely weird situation. Should not be possible on At B&B!!!
Please foward!
How weird can you be...
Caty9
Level 1
Brussels, Belgium

Goedemiddag,

 

Wij krijgen zo juist bericht dat verhuurder onze reservering annuleert en geld terugstort. Het betreft een reservaering die reeds enkele maanden gelden werd gemaakt voor een verblijf van 4 nachten in New York. Kan dit zo maar? Hebben we recht op compensatie? Wie betaalt meerkost voor andere boeking??

Kan Aibnb zelf worden gecontacteerd?

Bedanklt voor jullie reacties, groeten,

Caty

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Vincent142@Caty9,  @Marjolein7 en Nathalie,

 

Verhuurders kunnen inderdaad annuleren op Airbnb. Dat kunnen ze echter niet straffeloos doen.

Zie onder andere het navolgende help artikel: https://www.airbnb.nl/help/article/990/i-m-a-host--what-penalties-apply-if-i-need-to-cancel-a-reserv...

 

Er zijn nogal wat verhuurders actief op Airbnb, die hun accommodatie ook op andere platformen aanbieden. Waardoor de kalender soms niet helemaal bijgewerkt is. En dat kan dus dubbele of overlappende boekingen veroorzaken.

 

Als je de kans op een annulering door de verhuurder wilt minimaliseren, boek dan altijd bij een zogenaamde Superhost (te herkennen aan het lintje en er is een speciaal filter voor aanwezig in de selectiecriteria). In verband met hun status zullen ze er alles aan doen om niet te hoeven annuleren.

 

Als je iets boekt, bekijk dan ook alle recensies voor die verhuurder. Heeft die bijvoorbeeld al eerder geannuleerd? Dat zegt namelijk iets over het gedrag van deze verhuurder.

 

Uiteindelijk is Airbnb niet veel meer dan een online platform, dewelke huurders en verhuurders van accommodatie bij elkaar brengt.

Dus reken niet teveel op compensatie van Airbnb. Ze zullen je waarschijnlijk hooguit ter compensatie een tegoedbon voor een klein bedrag geven.

 

Je kunt Airbnb bereiken op het Nederlandse telefoonnummer: 020 - 5 222 333

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

 

En inderdaad! Net wat @Emiel1 al zegt: Nooit zelf annuleren, als de verhuurder je dit vraagt.

De veroorzaker moet annuleren, en niet diegene die er de dupe van is.

Mijn reservering is geannuleerd, ik heb geen geld terug gekregen (heb een bewijs van betaling). 

En de verhuurder kan ik niet meer terug vinden via airbnb. 

Wat kan/moet ik doen?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Céline240,

 

Wellicht dat je het beste hierover contact op kunt nemen met Airbnb.

Tevens is het vaak zo, dat het enige tijd kan duren, alvorens het geld teruggestort is.

De verhuurder krijgt pas na tenminste 24 uur na aankomst het geld.

Dus die kan er niet 'vandoor' zijn met jouw centen.

En als de verhuurder niet meer te vinden is op Airbnb, dan is die wellicht verwijderd door Airbnb.

Zal best goed komen, denk ik!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf