Meerdere problemen tijdens verblijf

Joel131
Level 1
Leiden, Netherlands

Meerdere problemen tijdens verblijf

Hallo allemaal,

 

Ik ben net terug van mijn 10-daagse verbijf in valencia. Het gedoe begon al voordat de reis begon, het appartement was dubbelgeboekt waardoor we 2 dagen in een ander appartement moesten verblijven. Daarna bleek degene die ons hielp niet de persoon van het profiel te zijn. Toen ik zag dat het appartement geen airco had en vroeg of het andere appartement wel airco had (wat dus wel in de advertentie stond). Het antwoord hierop Was "no, you can cancel if you want but you will not find anything else in valencia." Er waren alleen een paar ventilatoren aanwezig. Ik was een beetje van mijn a propos dus ik liet het daarbij. Verder viel de stroom constant uit toen we aan het koken waren en na een telefoontje hoorden we dat de boiler en het elektrisch fornuis niet gelijktijdig gebruikt konden worden (had ook best even aangegeven mogen worden.) En zelfs met de boiler uit konden we niet meer dan twee platen gebruiken. Wat het ook niet makkelijker maakte was dat we bij elke in- en uitcheck een ander contactpersoon kregen. 

 

Omdat niet met die mensen te praten viel wil ik graag restitutie vragen, maar ik weet niet wat redelijk is op een bedrag van €680. Ook denk ik dat dit niet helemaal Fair gaat en dat het "dubbelboeken" stelselmatig gebeurt dus ik weet niet of ik hier verder nog iets mee moet.

 

Excuses voor de lap tekst Maar alvast bedankt.

 

Groeten Joël

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo Joel,

 

Als je denkt dat de zaak "stinkt", dan kun je dat aangeven bij Airbnb. Bij schrijven van recentie staat ook een onderdeel waarbij je specifiek iets aan Airbnb kunt meedelen. Wat betreft restitutie denk ik dat je beter meteen aan de bel had moeten trekken, achteraf klagen heeft minder impact. Maar valt altijd te proberen. 10 dagen verblijven voor Euro 680,-   lijkt mij geen buitensporig bedrag, dus gezien de aard van je klachten lijkt mij(!) hooguit(!) 20% als geleden "schade" een aannemelijke vergoeding.

 

De vraag is meer of het je de moeite en tijd waard is om dat terug te eisen....die kun je alleen zelf beantwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf