Data breach as a guest

Marina2087
Level 1
São José dos Campos, Brazil

Data breach as a guest

Fiz uma estadia como hóspede este mês. Ao chegarmos,a propriedade fez um cadastro detalhado de cada um dos componentes do meu grupo, incluindo foto facial, documentos pessoais, e-mail e telefones.

Duas semanas após a estadia meus pais, idosos, receberam mensagem de um número com minha foto, meus dados, incluindo mensagens sobre minha filha, requisitando dinheiro em meu nome.

O único lugar que teve acesso a esses dados de meus pais foi o cadastro do prédio durante a estadia.

Como o Airbnb pode garantir a segurança dos seus usuários quando  o requerimento dos dados supera a plataforma?

Translation added from OP's comment below:
Basically, the property where I stayed requested a registration from all the members of my group, and weeks later they used my elderly parents' numbers to carry out extortion, stealing a large amount of money using my name and photo that they obtained on LinkedIn.

How could Airbnb have prevented this and protected me and my family's data?

2 Replies 2
Helen3
Top Contributor
Bristol, United Kingdom

Hi @Marina2087 

We are an English speaking community. Can you repost in English? 

Marina2087
Level 1
São José dos Campos, Brazil

Sorry, I thought it would be automatically translated.
Basically, the property where I stayed requested a registration from all the members of my group, and weeks later they used my elderly parents' numbers to carry out extortion, stealing a large amount of money using my name and photo that they obtained on LinkedIn.
How could Airbnb have prevented this and protected me and my family's data?

More tools to help you meet your goals

Resource Center

Explore guides for hospitality, managing your listing, and growing your business.