29 dagen voor 76,-

Opgelost!
Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

29 dagen voor 76,-

Ik krijg een reservering voor 29 dagen voor 76,- totaal. Ik bergrijp echt niet wat hier misgaat. Mijn ervaring met AirBnB is keer op keer dat dingen misgaan, en ik krijg geen contact met het bedrijf zelf. De kamers staan voor 102,- per nacht. Wie kan mij vertellen hoe ik in contact kan komen AirBnB om dit op te lossen?

Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rémy181 

Je hebt geen actieve advertentie momenteel, dus ik kan je advertentie niet bekijken.

In dit soort gevallen heeft de verhuurder meestal een vaste maandprijs ingesteld voor bepaalde maanden en dan de fout gemaakt de dagprijs te vermelden ipv de maandprijs.

Dus controleer dat eerst even (sectie "maandkorting", item "Aangepast tarief voor een bepaalde maand instellen".)

Controleer ook meteen hetzelfde in sectie "weekkorting"

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

8 Antwoorden 8
Emiel1
Level 10

@Rémy181 

Je hebt geen actieve advertentie momenteel, dus ik kan je advertentie niet bekijken.

In dit soort gevallen heeft de verhuurder meestal een vaste maandprijs ingesteld voor bepaalde maanden en dan de fout gemaakt de dagprijs te vermelden ipv de maandprijs.

Dus controleer dat eerst even (sectie "maandkorting", item "Aangepast tarief voor een bepaalde maand instellen".)

Controleer ook meteen hetzelfde in sectie "weekkorting"

Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

Hi @Emiel1  thx. Ik heb het even nagekeken, en idd bij de rode kamer staat er 76,- voor een paar maanden. Geen idee dat er zoiets bestond. Ik had idd de reservering asap geannulleerd en alles stop gezet bij AirBnB uit voorzorg. Nu moet ik een boete betalen en er wordt meer over boetes gesproken. Ik vindt dit allemaal niet echt prettig werken. Ik had al eerdere negatieve ervaring met AirBnB, maar dacht vanmiddag om AirBnB weer een kans te geven en binnen 2 uur heb ik een boete te pakken. Deze wijze van werken is voor mij niet echt prettig als beginner bij AirBnB.

Jij iig superbedankt voor je hulp. Bij AirBnB kan ik nergens terecht, ik vindt iig niets, die innen alleen geld in mijn beleving voor mijn fout. Ik ga het eerst eens heel veel tijd geven, en dan heel misschien geef ik ze weer eens een kans, maar op dit moment is mijn vertrouwen in AirBnB opnieuw weer eens ernstig geschaad. Al is het waarsch mijn fout. Ik ondervindt absoluut geen support, allen boetes als ik iets fout doe. Ik heb ze niet nodig. Ik vindt AirBnB opnieuw zeer onprettig werken. Alle tips zijn welkom, maar op dit moment heb ik absoluut geen vertouwen meer in een 3e poging om mijn kamers zonder schade te adverteren.

Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

Omdat ik heb geannulleerd, is heel april nu ook geblokt door AirBnB. Vandaar dat ik door hun beleid pas na april er eventueel weer aan kan gaan denken om actief mee te doen ivm de synchronisatie met andere platforms. April is nl gwn open, en als ik nu doorga met AirBnB dan zou AirBnB april steeds blokkeren op mijn andere platforms. Dat kan ik niet hebben, dus heb ik die synchronisatie ook er overal uitgegooid om verdere ellende te voorkomen door toedoen van het beleid van AirBnB. 

Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

ik vindt ook nergens iets over de automatisch bijgetelde servicekosten. Ik wil die niet, maar ik kan ze echt nergens vinden. Ben ruim 2 uur bezig met zoeken hoe ik servicekosten uit kan zetten. Ik wil gewoon 1 prijs, simpel, meer niet. Misschien dat je me hier nog mee wil helpen hoe ik de servicekosten uit kan zetten.

Emiel1
Level 10

@Rémy181 

Airbnb is vrij strict in bepaalde zaken en ook gaan veel dingen volledig automatisch (boetes bij annulering , blokkeren etc..). Contact opnemen met klantenservice is moeilijk. Maar als je het platform goed doorhebt en je advertenties correct in elkaar zet, dan zullen er weinig problemen te ontstaan.

Wat betreft je vraag over servicekosten: er bestaan 2 methodes, als uitgelegd hier:

https://www.airbnb.nl/help/article/1857/airbnb-service-fees?

Je kunt een keuze maken in je account, sectie betalingen/uitbetalingen, tabblad "servicekosten"

Emiel1_1-1642884069184.png

Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

Thx, tab servicekosten kan ik niet vinden, mr vlgs mij staat het standaard. iig zal ik dus wachten tot na april, omdat alles in april nu geblokt is en het synchroniseren met andere platforms dan niet werkt. Voor zover ik het platform begrijp, zal ik intussen nog ns alles goed nakijken. 

Thx.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Rémy181
@Emiel1 

Bij mij staan de service kosten nu uit. Ik betaal ze volledig zelf, maar heb wel m'n prijzen daardoor met 15% verhoogd.

Dat ging bij mij overigens automatisch.

Ik ben net begonnen methet uittesten van een property management systeem waardoor ABB die instelling automatisch verandert

Rémy181
Level 2
Montfort, Netherlands

Thx @Bob297 ,  ik begrijp dat we hier weinig invloed op hebben en dat het dan eigenlijk voor de gast als voor de host niets uitmaakt. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf