Combinatie van regelsets

Opgelost!
Eddy339
Level 2
Zeewolde, Netherlands

Combinatie van regelsets

Ik wil een combinatie kunnen maken van regelsets, maar kom hier niet helemaal uit.

Op basis van de prijzen die ik nu hanteer wil ik een minimumverblijf instellen van 2 nachten.
Maar indien een gast slechts 1 nacht wil blijven, wil ik een toeslag kunnen berekenen.

Dus beide criteria verwerkt in de regelset, als dat via regelsets zou lukken.
Ik kom er alleen niet uit.

Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Eddy339 

Een regelset is meer bedoeld voor iets wat tijdelijk afwijkt gedurende een bepaalde periode van wat standaard is ingesteld. Bij.v het minimum verblijf tijdens de zomermaanden instellen op 7 nachten en men kan alleen op zaterdag inchecken.

In jou geval is er sprake van een gewenste permanente situatie, nl een hogere prijs bij verblijf van 1 nacht.

Je kan het beter omkeren:

Je minimum verblijf is 1 nacht tegen de vastgestelde basisprijs, mensen die langer blijven krijgen korting. Je kunt korting instellen voor verblijf van 2 nachten, 3 nachten etc..

Een andere mogelijkhei is de schoonmaakkosten verhogen en de advertentieprijs iets verlagen. Dan is  een verblijf van 1 nacht relatief duur.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

15 Antwoorden 15
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Eddy339 

Een regelset is meer bedoeld voor iets wat tijdelijk afwijkt gedurende een bepaalde periode van wat standaard is ingesteld. Bij.v het minimum verblijf tijdens de zomermaanden instellen op 7 nachten en men kan alleen op zaterdag inchecken.

In jou geval is er sprake van een gewenste permanente situatie, nl een hogere prijs bij verblijf van 1 nacht.

Je kan het beter omkeren:

Je minimum verblijf is 1 nacht tegen de vastgestelde basisprijs, mensen die langer blijven krijgen korting. Je kunt korting instellen voor verblijf van 2 nachten, 3 nachten etc..

Een andere mogelijkhei is de schoonmaakkosten verhogen en de advertentieprijs iets verlagen. Dan is  een verblijf van 1 nacht relatief duur.

Beste Emiel, kun je mij wat meer uitleg geven hoe ik dit kan instellen voor mijn B&B in Normandie. Ik kan het scherm waarin ik een regelset kan invoeren niet vinden en korting voor bijvoorbeeld 2-6 nachten kan ik niet invoeren. De minimum extra verblijfsduur voor korting blijft bij mij 1 week. 

Alvast hartelijk dank!

Vr. gr. Otto

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Beste Otto,

Ben je er al achter hoe je de prijs vanaf 2 nachten kunt verhogen? Ik zit nl. met hetzelfde probleem.

Vriendelijke groet,

Tanja

Bob297
Top Contributor
Bilthoven, Netherlands

@Tanja473 
Je kunt het beter omdraaien, dat is eenvoudiger
Een hogere basisprijs ingeven en korting geven bij meerder nachten

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Hallo Bob,

Dat heb ik ook getracht, echter ik heb alleen een week en maandkorting, en niet vanaf bv 2 dagen. Weet jij waar ik dat kan invoeren?

Vriendelijke groet,

Tanja

Bob297
Top Contributor
Bilthoven, Netherlands

@Tanja473 

Ik lees dit in de helpfiles van Airbnb
Ik kan het zelf niet proberen omdat ik werk met speciale software voor meerdere woningen

Kortingstarieven instellen op een computer

Klik op Kalender en selecteer de kalender van de advertentie die je wilt aanpassen.
Klik achtereenvolgens op Tariefinstellingen en Kortingen.
Kies Wekelijks, Maandelijks of Reisduur.
Voer je kortingspercentage in en klik op Opslaan.

Een andere mogelijkheid is om schoonmaakkosten op te nemen. Die wegen dan zwaar bij 1 nacht, maar steeds minder zwaar bij meerdere nachten.

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Hartelijk dank voor het meedenken. 

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Helaas lukt het niet op die manier om vanaf 2 dagen korting te geven. En met het verhogen van de schoonmaakkosten benadeel ik de mensen die langer blijven dan 1 dag, dan prijs ik mezelf uit de markt. Wellicht kan ik een modus vinden om het tarief dermate te verlagen en de schoonmaakkosten voor een bepaald bedrag dat de ééndagboekers extra betalen en de rest niet....

Bob297
Top Contributor
Bilthoven, Netherlands

@Tanja473 
Heb je veel gasten die 1 dag willen blijven?
Als dat niet zo is, dan kun je het ook oplossen door een minimum verblijfsduur van 2 dagen in te stellen.
Het lijkt mij relatief veel werk om gasten voor 1 nacht te ontvangen

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Ik had inderdaad vanaf 2 nachten.  Toen las ik dat iemand zoveel boekingen kreeg voor 1 nacht. Dat wilde ik ook eens proberen,  vandaar. 

Misschien mag ik je nog wat anders vragen.  Ik heb zowel vaste als slimme tarieven geprobeerd. Weet niet wat handig is om meer gasten aan te trekken. 

Heb jij daar ervaring mee?

Groet Tanja 

Bob297
Top Contributor
Bilthoven, Netherlands

@Tanja473 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar op het Engelse deel lees ik wisselende berichten
Ik vind de nadelen groter dan de voordelen en doe het daarom zelf handmatig waarbij ik wel rekening houd met verschillende tarieven voor hoog- en laagseizoen.

Je kunt met de volgende overwegingen rekening houden:

Voordelen

Automatisering

Je hoeft niet dagelijks handmatig de prijzen aan te passen; Airbnb doet dit automatisch.

Hogere bezettingsgraad

Omdat prijzen meebewegen met de vraag, vergroot je kans dat je accommodatie aantrekkelijk blijft voor gasten, vooral in rustige periodes.

Marktconform tarief

Airbnb gebruikt data van vergelijkbare accommodaties in de buurt, waardoor je meestal niet te duur of te goedkoop staat.

Flexibiliteit

Je kunt altijd een minimum- en maximumprijs instellen, zodat je nooit onder of boven een bepaald bedrag verhuurt.

Meer boekingen

Door lagere prijzen in dalperiodes kun je meer nachten gevuld krijgen, wat je zichtbaarheid en ranking op Airbnb kan verbeteren.

Nadelen

Lagere inkomsten per nacht

Smart Pricing neigt vaak naar het verlagen van de prijs om meer boekingen te genereren. Hierdoor kan je totale omzet lager uitvallen, vooral in drukke periodes.

Minder controle

Je geeft (deels) de controle over je prijsstrategie uit handen. Als jij liever inzet op minder, maar winstgevendere boekingen, past dit minder goed.

Geen perfecte kennis van jouw unieke woning

Airbnb kijkt naar algemene data, maar houdt niet altijd rekening met unieke aspecten (bijv. luxe inrichting, uitzicht, tuin) die hogere prijzen rechtvaardigen.

Prijsdruk in de buurt

Als veel verhuurders Smart Pricing gebruiken, kan dit leiden tot een neerwaartse prijsspiraal in de regio.

Mogelijk lagere kwaliteit gasten

Lagere prijzen kunnen andere type gasten aantrekken, met meer risico op schade of overlast.

Tanja473
Level 2
Deventer, Netherlands

Hartelijk dank!

Vriendelijke groet, 

Tanja 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Super bedankt voor je antwoorden @Bob297😊 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Tanja473, is alles opgelost? 😊

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.