Heb je een wasmachine in je woning?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Heb je een wasmachine in je woning?

Screenshot 2022-11-10 at 16.00.30.png

Hallo allemaal!

 

Een wasmachine is een van die huishoudelijke apparaten die waarschijnlijk de meesten van ons in huis hebben. Zonder deze machine wordt de was doen veel tijdrovender en duidelijk een meer inspannende taak.

 

De bediening van een wasmachine is ook vrij eenvoudig, want je hoeft alleen maar je kleren in de machine te stoppen, de machine aan te zetten en je wasprogramma te kiezen. Van alle huishoudelijke apparaten zijn wasmachines een van de handigste en gemakkelijkst te gebruiken apparaten.

 

Afhankelijk van je budget, je levensstijl en de grootte van je huis, zijn er zo veel merken en stijlen wasmachines dat het soms verwarrend kan zijn welke je moet kiezen!

 

Heb jij een wasmachine in je woning en laat je gasten er gebruik van maken?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

22 Antwoorden 22
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Mijn Airbnb bestaat uit meerdere woningen in 1 woningblok.

In 1 van de woningen staat een wasmachine, alleen voor gasten die langer dan een week verblijven.

De machine is standard "gedeactiveerd" om misbruik te voorkomen, want dat bleek helaas nodig.

Het is een zgn "bovenlader" en die kennen de meesten niet. Nieuwe gasten wordt bij 1e keer het gebruik uitgelegd door mij of een andere al langer verblijvende  gast. Met name de "open de machine NIET zolang het "slotje" symbool in de display staat" bleken  sommige mensen maar moeilijk te kunnen begrijoen (met reparaties tot gevolg).

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat vervelend om te horen @Emiel1. Reparaties kunnen soms erg prijzig zijn... 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy Nee bij ons staat er geen wasmachine! met 12 m2 wordt het dan ook wel een beetje vol. Ik heb overigens ook nog nooit de vraag gehad of mensen een wasje mochten draaien. Maar ja het langste verblijf was 9 dagen, dan is dat ook nog niet zo nodig en betreft het vaak een handwasje.

 

Voor de was van het verblijf heb ik thuis een grote 7kilo wastrommel en de meest energie zuinige die ik op dat moment kon vinden. En een regel voor gebruik. Hij gaat alleen maar aan als ie vol is. Zit je favoriete trui bij de was, dan heb je pech 😎

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat wordt inderdaad een beetje vol @Katja202! Ik heb helaas in het verleden een paar gasten gehad die dan 2 sokken en 1 onderbroek in de wasmachine/droger doen... Ik heb mijn regels over het gebruik van de wasmachine dan ook aangepast om dit te voorkomen 😅

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ook mijn Tiny house is niet geschikt voor een wasmachine. Ook nog nooit de vraag gehad om iets te wassen. 
voor de oven hebben wij ook geen plek maar bij een langer verblijf bied ik wel een combimagnetron aan die tijdelijk kan staan. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ook handig zo'n magnetron @Kirsten266 🙂 !

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

In het twee-persoons-airbnb-vakantiehuis staat inderdaad een ingebouwde wasmachine. 

Voor de gasten die maken daar graag gebruik van. Vaak heb ik gasten die wat langer blijven - laatst nog een boeking van drie maanden - en zij maken graag gebruik van de wasmachine. 

Geen droger aanwezig maar wel een wasrekje en een grotere inklapbare staande wasrek.

Mocht de wasmachine aan vervanging toe zijn dan installeer ik een was-droog-machine. Die blijken te bestaan. Dan is het helemaal handig, vuile was er droog in, wassen-drogen, was er schoon én droog er weer uit. Ook heb ik een tafel-strijk- plankje en een strijkbout in het vakantiehuis staan. 

Alles inclusief, er hoeven geen extra kosten voor betaald te worden. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Zo'n was-droog-machine is erg handig @Linda3242! Ik heb er zelf een aangeschaft, maar de droog functie gebruik ik niet erg vaak (alleen in noodgevallen). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf