Hallo! Ik ben aan het oriënteren op slimme sloten ipv gewone...
Laatste reactie
Hallo! Ik ben aan het oriënteren op slimme sloten ipv gewone sloten. Hebben jullie hier ervaring mee in Nederland? Op het Eng...
Laatste reactie
Hallo hosts! 👋
Ik heb gemerkt uit gesprekken op het Communitycentrum dat een belangrijk aspect van het hosten is om uit te vinden hoeveel gasten comfortabel van je ruimte kunnen genieten. Of je nu een ervaren host bent of net begint, ik hoor graag wat jullie ervan vinden!
Hoe bepaal jij de capaciteit van je accommodatie?
Deel gerust je tips, strategieën of zelfs de leuke verhalen die je hebben geholpen om tot dat perfecte aantal te komen!
Ik kijk uit naar je inzichten! 😊
Quincy
@Katja202 @Bob297 @Kirsten266 @Henk66 @Mirjam0 @Mieke0 @Linda4831 @Patricia3617 @Cor4354 sorry voor de vele tags! Hopelijk kunnen jullie wat tips delen! 😊
Ik heb 4 slaapplaatsen in mijn Tiny house. En met meer personen wil je echt in het huisje zijn want die nemen ook meer spullen mee 😉
laatst nog 4 meiden die een week in de zomer komen. Zij wilden nog een 5e gast meenemen maar dat heb ik afgewezen.
ik heb overigens wel een bank die een slaapplek kan worden maar dat geef ik alleen aan in ‘noodgevallen’. ( mensen die de trap niet op kunnen vanwege leeftijd of beperking) een noodoplossing dus
Het staat in de huisregels vermeld. Als men toch door blijft vragen dan geef ik aan dat het van de wet niet mag en is er begrip.
eenmaal iemand gehad die ongevraagd met een 5e persoon en luchtbed op de stoep stond. Die heb ik negatief gerecenseerd en was daar teleurgesteld over
Ik heb voor 6 personen bedden in 3 slaapkamers. Dat is "normaal gesproken" het maximum dat ik toelaat.
Sommige gasten komen 3 of 4 jaar achterelkaar. Dan knijp ik soms een oogje toe omdat ik een kwalitatief goed vouwbed heb in één van de villa's die ik eigenlijk alleen voor gezinsgebruik heb aangeschaft. Maar dat zij heel grote uitzonderingen. Een baby mag er altijd extra bij, Daar heb ik een kinderbedje en kinderstoel voor
Overschrijding van de capaciteit van de villa is formeel ook niet toegestaan. Daarnaast zorgt een overschrijding van het max aantal gasten ook voor extra slijtage en risico's.
Enkele keren per jaar sla ik daarom een aanvraag af
Hoi @Bob297, het klinkt alsof je een goed beleid hebt met betrekking tot de capaciteit van je villa 😊 Het is begrijpelijk dat je voor terugkerende gasten, die je vertrouwt, zo nu en dan een uitzondering maakt. Fijn dat je ook aan de gezinnen denkt door middel van een kinderbedje en kinderstoel.
Hoe reageren gasten over het algemeen op jouw beleid van maximale capaciteit en de uitzonderingen die je maakt? Heb je misschien een tip (bijv het berichtje dat je stuurt) voor het afhandelen van aanvragen die de capaciteit overschrijden?
@Quincy
twee argumenten:
De VVE staat het niet toe. Bij overtreding kun je de woning worden uitgezet
De faciliteiten zijn gericht op zes personen