Hallo allemaal,
We hebben het al uitgebreid gehad over ...
Laatste reactie
Hallo allemaal,
We hebben het al uitgebreid gehad over de uitrusting die nodig of nuttig is in een huis. Of het nu gaat ...
Laatste reactie
Hallo allemaal,
We hebben het al uitgebreid gehad over de uitrusting die nodig of nuttig is in een huis. Of het nu gaat om een comfortabel bed, een goed uitgeruste badkamer of een koffiezetapparaat, er zijn genoeg goede dingen om te hebben.
Maar hoe zit het met de meer problematische apparatuur, die de neiging heeft om problemen te veroorzaken of gewoon niet hanteerbaar is? Kaarsen, bijvoorbeeld, zijn al genoemd door sommige Airbnb hosts als dingen om te vermijden in accommodaties die worden verhuurd op Airbnb.
Welke apparatuur vermijdt jij in je accommodatie?
Ik hoor graag jullie antwoorden! 👀
Quincy
@Katja202 @Bob297 @Kirsten266 @Patricia3617 @Henk66 @Mirjam0 @Mieke0 @Linda4831, welke apparatuur vermijden jullie in je accommodaties?
Bij mij staat een Dolce Gusto apparaat, een waterkokertje en een magnetron klaar voor de gasten.
Eerst had ik ook een losse 2-pits kookplaat, maar deze bied ik niet meer aan vanwege een gevoelige brandmeldinstallatie en daarnaast scheelt het echt wel wat tijd in de afwas. Geen pannen en kookstel schrobben is erg fijn. En ik heb geen verschil in het aantal boekingen gemerkt.
Hallo @Henk66, dankjewel voor je reactie! Dat klinkt als een goed doordachte keuze! Het lijkt erop dat je een mooi evenwicht hebt gevonden tussen het aanbieden van nuttige voorzieningen voor je gasten en het beheersbaar houden van je eigen werklast. Het is interessant dat het verwijderen van de kookplaat geen invloed heeft gehad op je boekingen.
Denk je dat jouw gasten meer waarde hechten aan gemak (zoals de Dolce Gusto en magnetron) dan aan de mogelijkheid om uitgebreid te kunnen koken? (of simpelweg gewoon gaan uiteten)
Wij hebben wel aardig wat apparatuur staan, maar simpele apparatuur alles van 1 merk met een leuk kleurtje. Tot nu nergens problemen mee gehad gelukkig. Mensen gaan ook vaak buiten de deur eten merk ik, en de mensen die er wel gebruik van maken gaan er netjes mee om 🤗
Hoi @Linda4831! Klinkt super, die uniforme look met leuke kleurtjes! Echt fijn dat het allemaal zo fijn loopt en dat je gasten de apparatuur netjes behandelen😊 Heeft het kiezen van één merk voor de apparatuur nog andere voordelen gebracht, behalve de look en feel? Zijn er bepaalde apparaten die gasten juist superhandig vinden of meer waarderen? 👀
Sorry, de familie was even getroffen door de griep 🙈
Het merk is niet extreem duur en simpel in gebruik. Ik merk wel dat veel mensen naar een oven vragen, deze heb ik niet, alleen een magnetron. Ze vragen hier waarschijnlijk om omdat ik geen ontbijt service heb en ze broodjes willen afbakken, denk ik.
Verder kan men bij mij simpel koken op een 2 pits elektrische plaat.
Tot nu toe is gelukkig iedereen tevreden, het blijft ook een tiny house (piepklein keukentje) en daar kun je nou eenmaal niet alle apparatuur in kwijt ( goed excuus 🙂
Espressomachines met bonenmaler → Vereisen veel onderhoud en kunnen verstopt raken door verkeerd gebruik. We hebben een eenvoudige Nespresso- machine en een filter apparaat
High-end keukenapparatuur (zoals dure blenders of foodprocessors) → Grote kans op verkeerd gebruik of snelle slijtage. We hebben een eenvoudige blender. Met enige aarzeling hebben we een airfryer geplaatst
BBQ’s op kolen vanwege het brandgevaar. we stellen een electrische BBQ ter beschikking
Audiovisuele apparatuur (zoals high-end speakers of soundbars) → Gasten kunnen deze overbelasten of verkeerd aansluiten en ze zijn diefstal gevoelig
Kwetsbare meubels → Door de hoge luchtvochtigheid en het zoutgehalte in de lucht en het slordig gebruik, kunnen deze snel schimmelen of vlekken krijgen.
Moeilijke vraag om algemeen te beantwoorden. Ik beheer meerdere genres van listings en bij de een juist wel koffiezetapparaat en bij de ander juist een afwasmachine.
Liefst zo min mogelijk apparatuur ivm schade bij oneigenlijk gebruik.
Gasten willen het liefst ook buitenshuis eten.
Qua meubels: altijd goede kwaliteit.
Interessant hoe de voorkeuren variëren per type listing @Mieke0. Het klinkt alsof je het echt per geval bekijkt en dat is slim 😊.
Wanneer heb je voor het laatst iets moeten vervangen?
Hoi @Bob297, ziet ernaar uit dat je echt goed hebben nagedacht over wat wel en niet werkt voor jullie plek! Zo'n arifryer is erg handig want je kunt er een hele hoop dingen mee maken zoals snacks etc.. Hopelijk slaat het aan bij de gasten! En super idee die elektrische BBQ voor de veiligheid👍. Hebben jullie nog andere slimme oplossingen gevonden die goed werken? Altijd leuk om van te leren.
Bij mij huisje in Frankrijk is een electrische BBQ verplicht; houtskool mag absoluut niet ivm brandgevaar dus ook een buitenkachel ed op hout of houtskool mag niet jammer want gepofte aardappels zijn daar zo lekker op......
@Quincy Eigenlijk alle apparaten…. Om de simpele reden dat t niet in ons hutje past 🤣.
Maar we hadden een leuke dure waterkoker….. niet doen dus … koop shock en fool proof apparatuur. En probeer bij voorkeur uit of ie kan stuiteren. Voor de rest kopen we àlles tweedehands, maar dat is ook het concept wat we neerzetten. Want voor twee kwartjes mag iets ook wel een keer niet kunnen stuiteren …
Helemaal mijn idee@
Haha, dat klinkt als een echt avontuur met jullie hutje @Katja202 ! 😂 Slim om voor shock- en foolproof spullen te gaan. Wel enorm goed dat jullie alles tweedehands scoren en dat dan ook in jullie tiny house reflecteren. Heb je misschien een top vondst of grappig verhaal over iets dat absoluut niet kon stuiteren? 😂